Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min surf går åt till systemtjänster/dokument och synkronisering

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2016-10-20 10:31

Vad är dokument och synkronisering som ligger under systemtjänster under mobilnät? Det drar massor av surf varje dygn. Kan jag stänga av något för att förhindra att surfen går åt till detta?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-10-20 12:46

Det kan vara iCloud Drive. Du kan stänga av så att det inte drar mobildata utan bara synkas när du har wifi.
Inställningar > iCluod > iCloud Drive > skrolla till botten > stäng av Använd mobildata

  • Medlem
  • 2016-10-20 13:16
Ursprungligen av IngoX:

Det kan vara iCloud Drive. Du kan stänga av så att det inte drar mobildata utan bara synkas när du har wifi.
Inställningar > iCluod > iCloud Drive > skrolla till botten > stäng av Använd mobildata

Det stängde jag av igår morse, ändå har det dragit 24,1 MB på 1 dygn. Jag har telefonen på wifi på arbetstid och när jag är hemma, alltså bara några timmar till och från jobbet som jag har den på mobilnät.

Ursprungligen av umos:

Vad är dokument och synkronisering som ligger under systemtjänster under mobilnät? Det drar massor av surf varje dygn. Kan jag stänga av något för att förhindra att surfen går åt till detta?

Tror att det ska gå välja i inställningar under mobildata. Vad som får använda mobildata på din iphone.

  • Medlem
  • 2016-10-20 15:04
Ursprungligen av ryckarn34:

Tror att det ska gå välja i inställningar under mobildata. Vad som får använda mobildata på din iphone.

systemtjänster kan du inte välja bort, är alltid på.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-10-20 17:20

Har du kanske aktiverat Mapparna Skrivbord och Dokument på iCloud? 24MB/dygn är inte mycket... Jag har snittar på 17MB/dygn.

  • Medlem
  • 2016-10-20 19:06
Ursprungligen av reboot81:

Har du kanske aktiverat Mapparna Skrivbord och Dokument på iCloud? 24MB/dygn är inte mycket... Jag har snittar på 17MB/dygn.

Nej det kanske inte är så mycket i allmänhet. Min månadssurf tog slut på 4 dagar, därför nollställer jag varje dag för att få koll på vad det är som drar mycket surf. Under två veckors tid har Dokument och synkronisering under systemtjänster inte dragit så mycket surf, men plötsligt de två sista dagarna har det dragit 11 MB resp. 24 MB. Därför försöker jag få reda på vad dokument och synkronisering gör och om det är möjligt att begränsa den surfen på ngt sätt.
Var hittar jag skrivbord och dokument på iCloud? Kan inte se det.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-10-20 19:20
Ursprungligen av umos:

Nej det kanske inte är så mycket i allmänhet. Min månadssurf tog slut på 4 dagar, därför nollställer jag varje dag för att få koll på vad det är som drar mycket surf. Under två veckors tid har Dokument och synkronisering under systemtjänster inte dragit så mycket surf, men plötsligt de två sista dagarna har det dragit 11 MB resp. 24 MB. Därför försöker jag få reda på vad dokument och synkronisering gör och om det är möjligt att begränsa den surfen på ngt sätt.
Var hittar jag skrivbord och dokument på iCloud? Kan inte se det.

Systeminställningar -> iCloud
macOS Sierra: Lagra mapparna Skrivbord och Dokument på iCloud Drive

Har mobilen tillgång till Wifi? Fungerar den som den ska, eller faller din mobil tillbaka till mobilnätet även när den har wifi?
Jag skulle gissa att dokument och synkronisering är en del av ”Synkad"/Continuity.

  • Medlem
  • 2016-10-20 19:29
Ursprungligen av reboot81:

Systeminställningar -> iCloud
macOS Sierra: Lagra mapparna Skrivbord och Dokument på iCloud Drive

Har mobilen tillgång till Wifi? Fungerar den som den ska, eller faller din mobil tillbaka till mobilnätet även när den har wifi?
Jag skulle gissa att dokument och synkronisering är en del av ”Synkad"/Continuity.

Ok. Det händer nog ngn gång att den faller ur wi-fi. Jag hittar inte Handoff på min telefon, beror kanske på att jag har en antik iPhone 4S som fungerat utmärkt tills för två veckor sedan. ? Tack ändå för tipsen.

1
Bevaka tråden