Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple bekräftar event 27 oktober

Tråden skapades och har fått 56 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Apple har nu skickat ut inbjudningar och uppdaterat sin webbplats, och mycket riktigt blir det ett lanseringsevent den 27 oktober.

Läs hela artikeln här

Ursprungligen av Redaktionen:

Apple har nu skickat ut inbjudningar och uppdaterat sin webbplats, och mycket riktigt blir det ett lanseringsevent den 27 oktober.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2016-10-20 07:18

Kommer bli kul!

En ny Mac Pro, det är det enda som jag hoppas på.

En ny display med thunderbolt tack.

Ipad MINI pro tack!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-10-20 11:28

Min nuvarande MacBook Pro är från 2008. Den fungerar visserligen fortfarande, köpte den snabbaste modellen med uppgraderad CPU. Men det börjar bli dags för en uppgradering då den saknar stöd för det senaste operativsystemet macOS Sierra.

Hello again syftar på att de går tillbaka till PowerPC och ARM arkitekturen. En kraftfullare processor än den som sitter i ipad men likväl samma arkitektur.

  • Medlem
  • Götene
  • 2016-10-20 11:40

Min iMac 27" 2011 börjar bli seg, funderat sedan i sommars så denna nyhet kom perfekt

  • Medlem
  • 2016-10-20 12:03

De flesta låter positiva nu. Men kvällen den 27e efter 21 så kommer forumet svämma över med negativa kommentarer som frågar varför Apple inte använder de senaste processorerna, varför det är så dåliga grafikkort och varför man måste betala sjuka överpriser på lagring och minne.

Varför skulle just detta Mac-event vara så totalt annorlunda jämfört med alla tidigare event?

Ursprungligen av Dalle:

De flesta låter positiva nu. Men kvällen den 27e efter 21 så kommer forumet svämma över med negativa kommentarer som frågar varför Apple inte använder de senaste processorerna, varför det är så dåliga grafikkort och varför man måste betala sjuka överpriser på lagring och minne.

Varför skulle just detta Mac-event vara så totalt annorlunda jämfört med alla tidigare event?

Tycker att folk redan på the Internets grinar över att det inte finns något 3.5mm uttag på de nya Macbook Pro, att Apple nya Application bar är en leksak med mera.

Just eftersom gnällare alltid skall gnälla så är det inget nytt.

Ursprungligen av gabbeman:

...Apple nya Application bar...

Menar du OLED-panelen som ryktas komma på den nya MacBook Pro-modellen? Det lutar nog åt att den ska kallas "Magic toolbar".

http://www.macrumors.com/2016/10/20/trademark...

Ursprungligen av Dalle:

De flesta låter positiva nu. Men kvällen den 27e efter 21 så kommer forumet svämma över med negativa kommentarer som frågar varför Apple inte använder de senaste processorerna, varför det är så dåliga grafikkort och varför man måste betala sjuka överpriser på lagring och minne.

Varför skulle just detta Mac-event vara så totalt annorlunda jämfört med alla tidigare event?

För att inte tala om kommentarerna över att Mac Mini och Mac Pro utgår ur sortimentet, och att ev snabbare processorer kommer att underklockas för att användas i en _ännu_ tunnare iMac och MBP.

(*slösurfar ytterligare en gång över till https://www.tonymacx86.com/ *)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-10-20 16:25

Kan vi gissa på en Imac Pro

Jag vill ha en ny iMac med SSD redan från grunden och nyare samt snabbare anslutningar, som vissa rykten berättar om.

– Kaby Lake processorer
– bättre grafikkort
– USB 3.1
– Display Port 1.2
– Thunderbolt 3

Om det inte blir av så orkar jag inte vänta till nästa juni! Då köper jag hellre en begagnad iMac Retina 27 med SSD.

Senast redigerat 2016-10-20 20:51

Jag vill ha en ny Apple Express som stöder AC och 5 GHz!
De är så sjukt små och smidiga.

  • Medlem
  • 2016-10-21 01:23

En Mac mini Pro utan hörlursuttag.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-10-21 10:50

Sannolikt kommer den nya oledskärmen som ersätter funktionstangenterna på MacBook Pro få namnet Magic Toolbar.

http://thetrademarkninja.com/2016/10/19/apple...

En liknande MS Surface pro.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-10-21 11:10
Ursprungligen av calinou:

En liknande MS Surface pro.

Själv hoppas jag att Apple aldrig skapar något som liknar Surface

Ursprungligen av P1200VB:

Sannolikt kommer den nya oledskärmen som ersätter funktionstangenterna på MacBook Pro få namnet Magic Toolbar

Se inlägg 12.

”Hallo again” kan bara syfta på det kommande processorbytet från Intel till Apples egna A11 och A12 och A12 PRO över hela linjen. Nya Mac Book pro med 4 x A12 PRO processorer kommer att döda allt med Intel eller AMD. Nya Mac mini med A11 och nya iMac med A12 och nya iMac PRO med 4 x A12 kommer att imponera stort. Nya Mac Pro med 32 x A12 PRO processorer kommer att vara så mycket snabbare och energisnålare än någonting med Intel eller AMD de kommande tio åren. Självklart kommer alla modeller att ha de nya 16 eller 64 TB SSD från Samsung och massor av USB-C portar med Thunderbolt 4 och härligt maxade grafikkretrsar. Bara gamla och utgående modeller som MacBook AIR och MacBook kommer att använda de föråldrade processorerna från Intel.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-10-22 11:05
Ursprungligen av Zitram:

Min iMac 27" 2011 börjar bli seg, funderat sedan i sommars så denna nyhet kom perfekt

Min iMac 2009 dog för två månader sedan... försöker klara mig med jobbdatorn, men blir desperat om det inte kommer någon ny iMac på torsdag! Oroväckande med så få konkreta rykten om just iMac...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-10-22 11:31

Jag vill inte ha några rykten alls, jag vill bli överraskad på eventet. Som det var förr....

  • Medlem
  • 2016-10-22 11:36
Ursprungligen av maglin:

Hello again syftar på att de går tillbaka till PowerPC och ARM arkitekturen. En kraftfullare processor än den som sitter i ipad men likväl samma arkitektur.

Förmodligen syftar "hello again" bara på att det kommer att presenteras en ny Mac. Ett litet hemmaevent verkar inte vara rätt plattform för att introducera en "ny" datorarkitektur. Men vi får se.

Ursprungligen av maca:

Min iMac 2009 dog för två månader sedan... försöker klara mig med jobbdatorn, men blir desperat om det inte kommer någon ny iMac på torsdag! Oroväckande med så få konkreta rykten om just iMac...

Min iMac 2008 tuggar vidare men jag vill ha en ursäkt ?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-10-22 13:18

En kompis skrev:

"En 2:1 dator med iOS och macOS
Dvs en Macbook Air så när du tar loss skärnen, har du en iPad och iOS. När du kopplar in den igen till tangentbords osv, har du en Macintosh, görsnabb
Och gärna penna som standard smidigt med i ipad läge, bring back Newton :)"

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2016-10-22 13:53
Ursprungligen av kenjon:

Jag vill inte ha några rykten alls, jag vill bli överraskad på eventet. Som det var förr....

Så skönt att jag inte är ensam!!!

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2016-10-22 17:16
Ursprungligen av mrock:

Så skönt att jag inte är ensam!!!

Vi är åtminstone tre som känner likadant.

Håller med, kan uppskatta ett bra rykte. Men att få uppleva ett Keynote med överraskningar är bättre. ? Gärna ett med "one more thing.."

Bevaka tråden