Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Test: Samsung Gear Icon X

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Trådlösa hörlurar som är små och smidiga att använda låter tilltalande, men batteritiden lämnar en hel del att önska.

Läs hela artikeln här

  • Avstängd
  • 2016-10-18 02:47

Jösses 2100:- för hörlurar som bara håller i 60min lyssning i bästa fall!!!
Skulle inte förvåna mig om dom tar eld också. Samsung kanske ska ta patent på det

Allvarligt så är finns det bättre lurar till lägre pris.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2016-10-18 09:55
Ursprungligen av Hffre:

Jösses 2100:- för hörlurar som bara håller i 60min lyssning i bästa fall!!!
Skulle inte förvåna mig om dom tar eld också. Samsung kanske ska ta patent på det

Allvarligt så är finns det bättre lurar till lägre pris.

Tänk att jag kunde nästan gissa att det skulle komma en kommentar om batterierna Ja det finns definitivt bättre hörlurar till lägre pris. Det är synd att batteritiden är så pass begränsad, Icon X är verkligen smidiga att använda och jag skulle definitivt kunna tänka mig att investera pengarna om batteritiden var vettig. Samsung hade gärna fått göra hörlurarna något större om det gav åtminstone två timmar ytterligare batteritid, som det är nu är det ett allt för stort bekymmer.

  • Medlem
  • 2016-10-18 15:49

Om man inte räds priset så finns ju The Dash

http://www.bragi.com/thedash/

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2016-10-18 16:27
Ursprungligen av PaO:

Om man inte räds priset så finns ju The Dash

http://www.bragi.com/thedash/

The Dash ser mycket intressanta ut, men vi har inte haft möjlighet att testa dem och jag gissar att de inte tillhandahåller recensionsexemplar till en internationell press. Men vi ska undersöka saken, på pappret ser de ju onekligen ut att rätta många av de tillkortakommanden som Gear Icon X lider av.

  • Medlem
  • 2016-10-18 18:29
Ursprungligen av ekloev:

The Dash ser mycket intressanta ut, men vi har inte haft möjlighet att testa dem och jag gissar att de inte tillhandahåller recensionsexemplar till en internationell press. Men vi ska undersöka saken, på pappret ser de ju onekligen ut att rätta många av de tillkortakommanden som Gear Icon X lider av.

Både The Dash och Icon X är ju träningslurar i absolut första hand. Apples AirPods har ju en lite annan aproach. I andra änden av prisskalan finns ju Axgio Atom
Nästan så att det är värt att testa för det priset

https://www.amazon.co.uk/gp/aw/d/B01JS3U5HC/r...

  • Avstängd
  • 2016-10-18 22:36

Personligen vill jag inte ha hörlurar som inte har snodd eller möjligheten att sätta dit en.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2016-10-19 15:18
Ursprungligen av PaO:

Både The Dash och Icon X är ju träningslurar i absolut första hand. Apples AirPods har ju en lite annan aproach. I andra änden av prisskalan finns ju Axgio Atom
Nästan så att det är värt att testa för det priset

https://www.amazon.co.uk/gp/aw/d/B01JS3U5HC/r...

Jag har fått svar från Bragi och det är faktiskt möjligt att ordna recensionsexemplar, så förhoppningsvis kan vi lägga vantarna på ett testexemplar inom de kommande veckorna. Axgio Atom ser också lovande ut, och har fått positiv respons av Amazon-kunderna. Får se om det går att styra upp testexemplar där också Tack för tipsen!

  • Medlem
  • 2016-10-19 21:52
Ursprungligen av ekloev:

Jag har fått svar från Bragi och det är faktiskt möjligt att ordna recensionsexemplar, så förhoppningsvis kan vi lägga vantarna på ett testexemplar inom de kommande veckorna. Axgio Atom ser också lovande ut, och har fått positiv respons av Amazon-kunderna. Får se om det går att styra upp testexemplar där också Tack för tipsen!

Väntar med spänning ?

Kolla på Dopplers Here också när de släpps, tror att jag läste om dem på Wired. Lät väldigt spännande!

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2016-10-20 11:52
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Kolla på Dopplers Here också när de släpps, tror att jag läste om dem på Wired. Lät väldigt spännande!

Ah, tack för tipset! Kände faktiskt inte till den här kampanjen tidigare, de ser definitivt intressanta ut. Jag kollar om de tillhandahåller testexemplar internationellt, håller tummarna för att de gör det.

  • Medlem
  • Lammhult
  • 2016-10-20 17:13

Hur funkar detta med musiken som kan lagras i lurarna?

Är det vanliga ljudfiler som ska tankas över via nån sorts bluetooth-mount?

  • Medlem
  • 2016-10-20 18:00
Ursprungligen av Basss:

Hur funkar detta med musiken som kan lagras i lurarna?

Är det vanliga ljudfiler som ska tankas över via nån sorts bluetooth-mount?

Gäller det icon x är det USB OTG via laddnings fodralet

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2016-10-21 12:56
Ursprungligen av Basss:

Hur funkar detta med musiken som kan lagras i lurarna?

Är det vanliga ljudfiler som ska tankas över via nån sorts bluetooth-mount?

Precis som @PaO skriver ovan ansluts hörlurarna via dockan som ansluts till datorn via USB. Väl sammanlänkade för du över ljudfilerna antingen via filhanteraren (t.ex. Finder) eller Samsungs mjukvara för Icon X. Ljudformaten som stöds är MP3, M4A, AAC, WAV, WMA (WMA v9).

  • Medlem
  • Lammhult
  • 2016-10-21 13:29
Ursprungligen av ekloev:

Precis som @PaO skriver ovan ansluts hörlurarna via dockan som ansluts till datorn via USB. Väl sammanlänkade för du över ljudfilerna antingen via filhanteraren (t.ex. Finder) eller Samsungs mjukvara för Icon X. Ljudformaten som stöds är MP3, M4A, AAC, WAV, WMA (WMA v9).

Okey, så för mig som kör (nästan) uteslutande Spotify så är det alltså no-go?

Trist, hajar inte riktigt hur dom tänkte där, antar att dom som fortfarande sitter på sina musikbibliotek som filer inte är alltför många..

Har iofs ingen aning om hur jag hade tänkt att det skulle fungera, skulle ju krävas nån form av samarbete med t ex Spotify, där mani Spotify i så fall kan välja att synca över t ex en playlist

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2016-10-21 13:39
Ursprungligen av Basss:

Okey, så för mig som kör (nästan) uteslutande Spotify så är det alltså no-go?

Trist, hajar inte riktigt hur dom tänkte där, antar att dom som fortfarande sitter på sina musikbibliotek som filer inte är alltför många..

Har iofs ingen aning om hur jag hade tänkt att det skulle fungera, skulle ju krävas nån form av samarbete med t ex Spotify, där mani Spotify i så fall kan välja att synca över t ex en playlist

Nej hörlurarna stöder trådlös kommunikation med din telefon, vilket innebär att du kan lyssna på Spotify, Apple Music och andra tänkbara tjänster på Icon X. Den interna lagringen i hörlurarna ska användas när du inte har möjligheten att parkoppla hörlurarna med en telefon. Då kan du exempelvis ge dig ut i löparspåret utan telefonen och ändå kunna lyssna på musik då den finns lagrad på det interna minnet. Så det är bara en kompletterande möjlighet till att strömma ljud från dina olika enheter.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-10-21 13:40
Ursprungligen av ekloev:

Ljudformaten som stöds är MP3, M4A, AAC, WAV, WMA (WMA v9).

Och fyller du de små plupparnas 4 GB-minne med mp3-filer i 192 Kbps (=46 timmar musik) behöver du ladda om dem 29 gånger för att lyssna igenom allt...

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2016-10-21 14:12
Ursprungligen av IngoX:

Och fyller du de små plupparnas 4 GB-minne med mp3-filer i 192 Kbps (=46 timmar musik) behöver du ladda om dem 29 gånger för att lyssna igenom allt...

En mycket bra illustration det där!

  • Medlem
  • Lammhult
  • 2016-10-21 14:15
Ursprungligen av ekloev:

Nej hörlurarna stöder trådlös kommunikation med din telefon, vilket innebär att du kan lyssna på Spotify, Apple Music och andra tänkbara tjänster på Icon X. Den interna lagringen i hörlurarna ska användas när du inte har möjligheten att parkoppla hörlurarna med en telefon. Då kan du exempelvis ge dig ut i löparspåret utan telefonen och ändå kunna lyssna på musik då den finns lagrad på det interna minnet. Så det är bara en kompletterande möjlighet till att strömma ljud från dina olika enheter.

Exakt.
Och när jag joggar vill jag ju lyssna på min Spotifylista, utan att behövs släpa på telefonen.

Mao är alltså dessa lurar och deras funktion med att kunna lagra 4gb musik värdelös för alla som använder streamingtjänster för att lyssna på musik.

Edit:
Vad jag önskat hade varit att man:
1) ansluter lurarna via USB
2) lurarna "dyker upp" i spotify
3) jag högerklicka på en playlist och väljer "transfer to headphones".

Problemet är ju att detta ställer till med 1000 olika problem hos media-maffian, eftersom man t ex skulle behöva bygga in nån killswitch som raderar musiken om man inte verifierar att man fortfarande har ett aktivt konto, osv osv osv....

  • Medlem
  • 2016-10-21 16:22
Ursprungligen av Basss:

Okey, så för mig som kör (nästan) uteslutande Spotify så är det alltså no-go?

Trist, hajar inte riktigt hur dom tänkte där, antar att dom som fortfarande sitter på sina musikbibliotek som filer inte är alltför många..

Har iofs ingen aning om hur jag hade tänkt att det skulle fungera, skulle ju krävas nån form av samarbete med t ex Spotify, där mani Spotify i så fall kan välja att synca över t ex en playlist

Finns det några trådlösa lurar med inbyggd spotify klient överhuvudtaget för det hade ju varit mycket intressant?

1
Bevaka tråden