Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur tar jag bort messenger?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2016-10-16 13:07

Min pappa vill verkligen inte ha facebook men har försökt ordna ett mesnengerkonto åt honom ändå genom att skapa ett konto med hand mobilnummer. När man söker på Facebook finns dock en konto med hans telefonnummer helt öppet.
1) hur får jag bort telefonnumret när det inte finns något Facebook-konto kopplat till det?
2) Kan jag ta bort messenger-kontot? Jag har ändå skapat ett Facebook-konto där allt är hemligt istället så att han kan använda messenger. Men detta har ju resulterat i att han har två messengerkonton kopplade till samma mobilnummer.
Om ingen kan svara på detta, har ni nåt tips på var jag ska vända mig? Får så dåligt samvete när jag "lurat" in min stackars pappa på Facebook när han verkligen inte ville...

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-10-16 16:47
Ursprungligen av Gabba:

Min pappa vill verkligen inte ha facebook men har försökt ordna ett mesnengerkonto åt honom ändå genom att skapa ett konto med hand mobilnummer. När man söker på Facebook finns dock en konto med hans telefonnummer helt öppet.
1) hur får jag bort telefonnumret när det inte finns något Facebook-konto kopplat till det?
2) Kan jag ta bort messenger-kontot? Jag har ändå skapat ett Facebook-konto där allt är hemligt istället så att han kan använda messenger. Men detta har ju resulterat i att han har två messengerkonton kopplade till samma mobilnummer.
Om ingen kan svara på detta, har ni nåt tips på var jag ska vända mig? Får så dåligt samvete när jag "lurat" in min stackars pappa på Facebook när han verkligen inte ville...

Radera FB-konto(n).

Ladda ner Messenger och skapa ett konto kopplat till tel numret.
https://www.facebook.com/help/messenger-app/i...

  • Medlem
  • 2016-10-16 21:13
Ursprungligen av reboot81:

Radera FB-konto(n).

Ladda ner Messenger och skapa ett konto kopplat till tel numret.
https://www.facebook.com/help/messenger-app/i...

Det var sådär jag gjorde sedan sökte jag på Facebook, då fanns ett konto med för- och efternamn samt synligt telefonnummer. Man kan dock inte lägga till honom som vän, då står det att det inte är ett Facebook-konto.
Verkar ju inte som att man kan ta bort ett messengerkonto som endast är kopplat till sitt mobilnummer?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-10-16 23:15

Jag skapade ett Messengerkonto på mobilen, utan att använda FB. Det kontot syns ej på facebook.com
...men ditt verkar synas?
Även jag undrar hur 17 man tar bort det kontot!

  • Medlem
  • 2016-10-17 10:01
Ursprungligen av reboot81:

Jag skapade ett Messengerkonto på mobilen, utan att använda FB. Det kontot syns ej på facebook.com
...men ditt verkar synas?
Även jag undrar hur 17 man tar bort det kontot!

Haha ja detta är så konstigt! Typiskt Facebook/messenger att gör allt skitsvårt och krångligt. När man väl är inne kommer man aldrig ut hehe. Men skriv gärna här om du kommer på hur man tar bort mesnengerkonto som endast är kopplat till mobilnummer!

Antagligen går det inte, med tanke på att du knappt kan radera ditt fb konto, för även om du raderar har jag för mig nästan allt finns kvar om du nu väljer att komma tillbaka. Är ids inte helt 100% säker på detta men har för mig det är så

  • Medlem
  • 2016-10-22 20:29
Ursprungligen av Sapphire:

Antagligen går det inte, med tanke på att du knappt kan radera ditt fb konto, för även om du raderar har jag för mig nästan allt finns kvar om du nu väljer att komma tillbaka. Är ids inte helt 100% säker på detta men har för mig det är så

Nej det är väl så misstänker jag.. Helt sjukt egentligen.. undrar om det lan vara lagligt..
Tack för svar i alla fall!

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-10-25 00:04
Ursprungligen av Sapphire:

Antagligen går det inte, med tanke på att du knappt kan radera ditt fb konto, för även om du raderar har jag för mig nästan allt finns kvar om du nu väljer att komma tillbaka. Är ids inte helt 100% säker på detta men har för mig det är så

Facebookkonto tar man lätt bort här.

1
Bevaka tråden