Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken iPad bör jag köpa?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag funderar på att köpa en ny iPad. Med allt extra och max minne och lös penna kostar den 12885 kr inkl moms.

Ingår:
Smart Keyboard for 12.9-inch iPad Pro SE 1795
Apple iPad Pro Pencil 1095
Apple iPad Pro 12,9" Apple A9X + M9 9995
summa SEK inkl moms 12885

Synpunkter och goda råd önskas!

Nästan lika användbar som en Macbook?

Vad ska du göra med den? Är din maxbudget 12885:-?

Ursprungligen av goranlin:

Vilken iPad bör jag köpa?...

Lite märklig rubrik på tråden. Du frågar vilken iPad du ska köpa, och sen ger du oss bara ETT alternativ. Och den enda jämförelsen du gör är med ospecificerad MacBook.

Ursprungligen av goranlin:

...Nästan lika användbar som en Macbook?

Det beror väl lite på vad du ska använda den till. Och det beror väl lite på vad alternativen är.

Men om det är MacBook (inte Air eller Pro) som du jämför med, så skulle jag säga: välj iPaden.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2016-10-14 09:50

Jag hade inte köpt en ipad nu om det inte var akut, de borde uppdateras snart.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-10-14 10:25
Ursprungligen av goranlin:

Jag funderar på att köpa en ny iPad. Med allt extra och max minne och lös penna kostar den 12885 kr inkl moms.
Ingår:
Smart Keyboard for 12.9-inch iPad Pro SE 1795
Apple iPad Pro Pencil 1095
Apple iPad Pro 12,9" Apple A9X + M9 9995
summa SEK inkl moms 12885
Synpunkter och goda råd önskas!

Nästan lika användbar som en Macbook?

"en ny iPad" - ska den ersätta en befintlig?

"lika användbar"
För att svara på det får du nog specificera vad du vill använda den till.

En iPad + tangentbord är för många, inte alla, ett bättre val än en bärbar dator.

Med allt extra och max minne kostar en Apple iPad Pro 4G 256GB från 12000kr.

Smart Keyboard är två saker - ett tangentbord och ett skärmskydd. Precis som ett multiverktyg kan det flera saker, men är det bäst på en sak?

Här diskuteras tangentbordet.
En fördel med det tangentbordet är att det fungerar via Smart Connector, dvs man kopplar ihop det med iPaden fysiskt och det fungerar utan parning eller andra moment som ibland krävs med Blåtandstangentbord.
Logitech Create är ett annat som använder samma kontakt.
Båda dessa sitter alltså ihop med iPaden, själv skulle jag nog föredra ett fullstort Blåtandstangentbord, antingen ett Magic Keyboard från Apple eller något från tex Logitech så att man kan ställa upp sin 12,9" iPad någon decimeter ifrån tangentbordet på köksbordet. Jag anser själv att det ska vara ett litet större avstånd mellan tangentbord och skärm än vad lösningen med Smart Keyboard erbjuder, om man inte nödvändigtvis behöver en alltiett lösning med tangentbord och skärmskydd.

Allt hänger på vad du har för behov, vad du är van vid och hur du tänker använda din enhet.

Ursprungligen av goranlin:

Jag funderar på att köpa en ny iPad. Med allt extra och max minne och lös penna kostar den 12885 kr inkl moms.

Ingår:
Smart Keyboard for 12.9-inch iPad Pro SE 1795
Apple iPad Pro Pencil 1095
Apple iPad Pro 12,9" Apple A9X + M9 9995
summa SEK inkl moms 12885

Synpunkter och goda råd önskas!

Nästan lika användbar som en Macbook?

Jag hade tänkt ersätta min dator (Macbook Air, mid 2012) helt och hållet med en Ipad Pro. Glad att jag lät bli i och med uppdateringen av Iphone till IOS10, då jag var tvungen att synka med iTunes på datorn för att komma vidare. Annars är jag verkligen imponerad av Ipad Pros (den lilla) prestanda, den var oerhört snabb på internetsurfning (som jag mest använder den till).

Lite återkoppling från TS hade varit trevligt...

@goranlin

1
Bevaka tråden