Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med fjärrkontrollen till Apple tv!

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en Apple-tv från 2012. Fungerar jättebra, mitt problem är att fjärrkontrollen har ballat ur. Det är nämligen så att jag har använt fjärrkontroll som app som Apple har gjort det senaste halvåret. Idag när min iPad hade slut på batteri så tänkte jag kan ju använda fjärrkontrollen som följde med Apple tv men icke. När jag trycker på meny knappen så blinkar enbart Apple tv alltså själva indikationsljuset. Går inte att starta Apple tv med fjärrkontrollen men när jag använder fjärrkontrollen appen så fungerar min Apple tv precis som vanligt. Hoppas någon kan ge mig ett svar.
Mvh
Anton

Senast redigerat 2016-10-12 01:17

Har du provat med nytt batteri?

Ursprungligen av aantonsson45:

Jag har en Apple-tv från 2012. Fungerar jättebra, mitt problem är att fjärrkontrollen har ballat ur. Det är nämligen så att jag har använt fjärrkontroll som app som Apple har gjort det senaste halvåret. Idag när min iPad hade slut på batteri så tänkte jag kan ju använda fjärrkontrollen som följde med Apple tv men icke. När jag trycker på meny knappen så blinkar enbart Apple tv alltså själva indikationsljuset. Går inte att starta Apple tv med fjärrkontrollen men när jag använder fjärrkontrollen appen så fungerar min Apple tv precis som vanligt. Hoppas någon kan ge mig ett svar.
Mvh
Anton

http://www.99mac.se/forum/t/308879-apple-tv-har-hangt-sig-dra-ut-stromsladden-hjalper-inte

Testa det som står i inlägg 4

Ursprungligen av keptang:

Har du provat med nytt batteri?

Jag har testat byta batteri samt köpte mig en helt ny fjärrkontroll. Även det hjälpte inte.

Ursprungligen av aantonsson45:

Jag har testat byta batteri samt köpte mig en helt ny fjärrkontroll. Även det hjälpte inte.

Kan du återställa den?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Kan du återställa den?

Jag kan inte återställa den. Testade att dra ut strömsladden till den i några minuter testade sen med både appen och vanliga fjärrkontrollen, fungerar fortfarande inte. Den är inte ansluten till något Wi-Fi då jag har skaffat mig nya airport etc.

Ursprungligen av aantonsson45:

Jag kan inte återställa den. Testade att dra ut strömsladden till den i några minuter testade sen med både appen och vanliga fjärrkontrollen, fungerar fortfarande inte. Den är inte ansluten till något Wi-Fi då jag har skaffat mig nya airport etc.

Och varför kan du inte det? Dyker den inte upp i iTunes?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Och varför kan du inte det? Dyker den inte upp i iTunes?

Det har jag inte sett. Hur gör den det??
Som sagt den är inte ansluten till något wi-fi.

Har du följt mitt tips?

Ursprungligen av suddgummi:

Har du följt mitt tips?

Ska göra det.
Tack för reminder.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-10-12 13:20

tack. ska testa.

Ursprungligen av aantonsson45:

Ska göra det.
Tack för reminder.

Nu funkar det igen. Tack för era svar och tips.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-10-13 10:29
Ursprungligen av aantonsson45:

Nu funkar det igen. Tack för era svar och tips.

Vet du vad som var lösningen? Kan tänkas att fler hamnar i samma sits som du, och då är det smart att vi delar med oss av lärdomarna.

Ursprungligen av reboot81:

Vet du vad som var lösningen? Kan tänkas att fler hamnar i samma sits som du, och då är det smart att vi delar med oss av lärdomarna.

Högst troligt detta då det hjälpte mig med samma problem :
"Testa att hålla inne meny och vänster (i minst sex sekunder) för att säga åt ATVn att glömma alla parade fjärrkontroller och se om det funkar sen."

1
Bevaka tråden