Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 10 - Mer känslig mot kyla?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Tre dagar i rad har min telefon dött på 50% när jag varit på promenad med hunden och surfat. typ 30 min ute i +10 grader.
Värmer jag den i fickan eller kommer in så funkar den som vanligt.

Vet at detta inte är nytt men för mig nytt vid så höga temperaturer, mer vanligt mitt i vintern. Någon som märkt av samma?

Vilken telefonmodell?

Jag tror inte att detta är ios10 relaterat utan snarare modellrelaterat. Jag har råkat ut för liknande med Iphone 6s och IOS9

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2016-10-11 21:45

Min 6S+ varnade för lågt batteri (20%) på lunchpromenaden idag, sen stängde den av sig direkt.
Kan inte påminna mig om att den gjorde så i vintras.
Ska testa mer i veckan.

Ursprungligen av BlackSmp:

Vilken telefonmodell?

Jag tror inte att detta är ios10 relaterat utan snarare modellrelaterat. Jag har råkat ut för liknande med Iphone 6s och IOS9

Sorry. 6s med 10.0.2

Ursprungligen av BlackSmp:

Vilken telefonmodell?

Jag tror inte att detta är ios10 relaterat utan snarare modellrelaterat. Jag har råkat ut för liknande med Iphone 6s och IOS9

Exakt jag med. Men inte i början av oktober utan i Januari.

Ursprungligen av jurassic579:

Exakt jag med. Men inte i början av oktober utan i Januari.

Jag råkade ut för det även med "många plusgrader". Tror att det inträffade i maj senast (ca 10 plus om jag minns rätt)

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2016-10-12 13:07

Idag drog telefonen 65% på lunchpromenaden mot normalt 30-40% (pokemon go, streaming och blåtandslurar).
Väl inne igen stannade den på 13% medans jag åt och läste metro i telefonen.

Något är helt klart konstigt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-10-12 13:14
Ursprungligen av jurassic579:

Vet at detta inte är nytt men för mig nytt vid så höga temperaturer, mer vanligt mitt i vintern. Någon som märkt av samma?

Batteriet i din 6s är nu ett år gammalt när du går mot en ny vintersäsong. Kolla in denna tråd: 6s och kyla. Skrolla till inlägg #16 av Erik Sjölund för erfarenheter om att bråka med Apple när en 6s dör med mer än 50% batteri kvar i temperaturer mellan 0-10° C.

Min gamla tråd

1
Bevaka tråden