Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spinning ball of death

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har nyss uppdaterat till Sierra. När datorn nu startar från att ha varit i vänteläge så blir den extremt långsam och den där jävla strandbollen snurrar så fort jag klickar på något nytt.
Hur löser jag detta?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-10-10 13:53

Kanske relaterat problem jag har. Kollegan får typ samma på sin imac, dock utan att det går segt. Bara strandboll.
Själv får jag liknande problem när jag drar ett dokument till dockan och hovrar över en programsymbol - samt klickar på mellanslag. Det gjorde man ju hela tiden förr för att få upp programfönstret direkt, men nu hänger sig hela datorn istället. Jag kan klicka på saker man det händer liksom ingenting. Känns som om det ligger ett fönster överst som man inte ser liksom. Sliter snart håret. Och man är sjukt inkörd på gamla arbetssätt. Det går liksom inte att INTE trycka på space...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-10-10 15:42

Jag uppdaterade till Sierra för ett par dagar sedan. Först upplevde jag också att den var seg och badbollade en hel del, men nu flyter allt på som vanligt igen.

Vad har du för dator? Testat en säker start och sedan reboot?

Är det inte fortfarande så att datorn behöver lite tid efter uppgraderingen för indexering, då datorn kan kännas seg medan den "sorterar om" sig? Minns att det va snackades en del om det en del tidigare, och att datorn efter indexering (vilket den gör i bakgrunden medan man jobbar, därav slöheten) skulle skärpa till sig.

Är det något som inte är en grej längre backar jag såklart, skaffade trots allt El Capitan alldeles nyss. Hah.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-10-13 09:34

Kanske är indexering, har inte haft problem på några dar nu.

1
Bevaka tråden