För få FW-portar ?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har sedan en tid retat mig på att min MDD bara har 2 FW-portar och började leta efter ytterligare ett kort för detta. Självfallet tittade jag hos Macoteket och för 369 kronor exkl. frakt så kan man få detta:

Efter som jag är lite snål så ville jag få ned priset lite och kollade på www.tradera.se och hittade där ett för budgivning fast av annat fabrikat som angavs funka för macar. Av ren slump så hittade samma kort ( såg ut så på bild ) hos www.inetdata.se fast för webbpriset 207 kronor med moms.

Väl hemma upptäckte jag att det inte alls såg ut som på bilden och att jag betalat 225 kronor. Tillverkare är ST Lab och funkar klockrent med externa FW-disken, iSight-kameran och iPoden. Skulle gissa på att en frakt från Macoteket hade gjort att deras kort kostat ca: 430 kronor, nu kunde jag ha kvar ca: 200 kronor tack vare att jag valde en typisk PC-affär. En ytterligare fördel med kortet jag valde var att förutom de 3 portarna så finns det i bakänden av kortet (inne i datorn alltså) ytterligare en FW-port samt om man så behöver möjlighet till ytterligare strömförsörjning (Auxiliary power connecter J5 to increase the power available to 1394a bus to up to 15W ).

Data transfer Rate: 1394a 100/200/400MBps, OHCI 1.1
Bus: PCI 2.2 32 bit, 33MHz, 3.3V
Chipset: NEC single-chip IEEE 1394 controller uPD72874

På kartongen nämns inte macen och den CD-skiva som medföljer är bara ett bildprogram för PC.

Så för att stämma i bäcken vill jag bara ställa frågan - vilka har någonsin ångrat att hon/han valde en *icke mac-affär* för att få ned priset till lägre nivå?

Olle

• Medlem
  • Göteborg
  • 2003-10-20 18:39

Så för att stämma i bäcken vill jag bara ställa frågan - vilka har någonsin ångrat att hon/han valde en *icke mac-affär* för att få ned priset till lägre nivå?

Olle

icke jag. PC shop GO i alla lägen. GO GO GO GO !!!

Pss. Många PC återförsäljare tar hem mac -produkter om man ber snällt. till riktigt humana priser. utan maclyx pålägg som verkar vara standard för många mac återfösäljare- inga namn nämnda inga glömda. Men ni vet vilka jag menar: eller ? Okey då för säkerhets skull Macoteket- MacSupport- MacFORUM- Trifolium Data. allt vad dom nu heter..

För lite konkurrens och för mycket kartell prissättning i mac branchen.

• Avstängd
  • 2003-10-20 19:40
Citat:

Skrevs ursprungligen av CUBEIS

Pss. Många PC återförsäljare tar hem mac -produkter om man ber snällt. till riktigt humana priser. utan maclyx pålägg som verkar vara standard för många mac återfösäljare- inga namn nämnda inga glömda. Men ni vet vilka jag menar: eller ? Okey då för säkerhets skull Macoteket- MacSupport- MacFORUM- Trifolium Data. allt vad dom nu heter..

Precis! Äntligen en som fattar galoppen Importerade (ja det fanns inte i Sverige tyvärr) minne (2x256) till min Beiga G3:a från en PC-butik i USA (behöver ju vara enkelsida tjotahejti blablabla) och det gick på 100 pix mer än vad det hade kostat med EN sticka på macbutik. Galet billigt.

• Medlem
  • Älmhult
  • 2003-10-21 09:33

Tyvärr för en annan innebär det att man måste vara mer insatt i det fysiska innehållet i datorn än vad jag är och antagligen kommer att bli om jag så anstränger mig...

Citat:

Skrevs ursprungligen av CUBEIS

Olle

1
Bevaka tråden