Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Auto med 16:9 bilder .pct till 4:3 .jpg bilder i Photoshop CC

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Jag behöver er hjälp om hur jag kan ändra hundratals bilder automatiskt från 16:9 (.pct) till 4:3 (.jpg) utan att behöva göra det två gånger. Alltså först konvertera .pct till .jpg och sen därefter 16:9 till 4:3. Jag har Photoshop CC 2015.5 i MacBook Pro.

Jag kunde inte ens öppna filerna .pct i Photoshop CC...?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-10-07 01:12

GraphicConverter10 fixar bilderna. Gratis demo.

Förhandsvisning kunde konvertera PCT tidigare, samma med SIPS i terminalen. Prenumerations PS har även de skippat stödet för PCT.
xnConvert och ImageMagick fixar att konvertera, men de beskär bilden!

Har du tillgång till PC/windows bör IrfanView fixa det. Nog det enda program jag saknar på OS X...

Tack för svar. Ja, GraphicConverter10 fungerar utmärkt. Jag har Mac dator och inga PC/windows.

Jag testade och öppna filer jag konverterade till jpg i Photoshop men kunde inte öppna dem??!!
Varför fungerar det inte?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-10-07 10:04
Ursprungligen av jojosurf:

Tack för svar. Ja, GraphicConverter10 fungerar utmärkt. Jag har Mac dator och inga PC/windows.

Jag testade och öppna filer jag konverterade till jpg i Photoshop men kunde inte öppna dem??!!
Varför fungerar det inte?

Prova följande inställningar (fungerar med Adobe CC), alternativt kör ut bilden som PNG.

hej igen. gjorde samma sak i min bärbara dator. MacBook Pro och det fungerade att öppna i Photoshop men inte i stationära datorn...
Jag vet inte varför för de har samma OS X och samma version av photoshop..

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-10-07 10:14

Det var märkligt. Du noterade att det fanns två "olika" JPG i listan?
Fick du batchkonverteringen att funka?

hur fick du upp den rutan?.

Jaa, nu fungerade det! Tusen tack!

/J

1
Bevaka tråden