Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Golfa med Apple watch?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örebro
  • 2016-09-28 13:45

Har nu köpt mig en apple watch series 2.

Någon som vet en bra golfapp som mäter avstånd till hinder och green? Och har ett bra scorekort? Har hittat några men alla jag hittat kostar 300-400 per år om man vill ha alla funktioner. Golfshot, Trackmygolf.

  • Medlem
  • TRELLEBORG
  • 2016-09-28 18:13

Jag använder Golfshot och betalar en 300-ring per år. Helt klart värt pengarna! Funkar utmärkt med klockan (första generationen).

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-09-28 21:26
Ursprungligen av Bonjovi:

Har nu köpt mig en apple watch series 2.

Någon som vet en bra golfapp som mäter avstånd till hinder och green? Och har ett bra scorekort? Har hittat några men alla jag hittat kostar 300-400 per år om man vill ha alla funktioner. Golfshot, Trackmygolf.

Följer. Undrar samma sak, dock har min apple watch inte kommit än (beställd 15/9, så det var nog inte rätt metod för att slippa vänta...Köpte du din i butik?) Läst något om Hole19 också, någon som använt den?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2016-09-29 08:31
Ursprungligen av Mazee:

Följer. Undrar samma sak, dock har min apple watch inte kommit än (beställd 15/9, så det var nog inte rätt metod för att slippa vänta...Köpte du din i butik?) Läst något om Hole19 också, någon som använt den?

Ok. Jag beställde samma dag som man kunde förboka den. 9:e sept. Fick klockan den 23:e.

Känns som golfshot är det bästa. Har dock inte varit ut på banan sen jag fick klockan

  • Medlem
  • 2016-09-29 15:18
Ursprungligen av Mazee:

Följer. Undrar samma sak, dock har min apple watch inte kommit än (beställd 15/9, så det var nog inte rätt metod för att slippa vänta...Köpte du din i butik?) Läst något om Hole19 också, någon som använt den?

Hade Hole19 igång under förra rundan, saknade lite som jag har på min vanliga golfer2. Byte av hål automagiskt, föra upp score mm.
men det kanske är lite inställningar som behövs göras... Annars funkade det bra med avstånden.

Kört med golfshot i några år. Riktigt bra. Kostnaden blir liten i sammanhanget—bara att unna sig.

  • Medlem
  • TRELLEBORG
  • 2016-09-30 11:14
Ursprungligen av AndreeMarkefors:

Kört med golfshot i några år. Riktigt bra. Kostnaden blir liten i sammanhanget—bara att unna sig.

Håller fullständigt med. 300 spänn får man sätta i paritet med exempelvis en GF-avgift en helg eller liknande. Appen är helt klart värd pengarna. Framför allt att se avstånd till greencenter, bunkrar osv är outstanding. Att man sedan slipper räkna poäng är dessutom ett stort plus.

Ursprungligen av wemme:

Håller fullständigt med. 300 spänn får man sätta i paritet med exempelvis en GF-avgift en helg eller liknande.

Skall kanske nämna att jag i och för sig bara betalar ca 130-135 per år.

Tyckte att det lät "mycket" med 300 kr (jag betalar i CHF eftersom jag bor i Schweiz) och nu när jag kollar ser jag att jag har ett abonnemang för 'Classic Members' som kostar 15CHF/år—troligen pga att jag använt appen från början genom ett antal versioner vid det här laget.

Men... hade jag börjat om från början hade jag ändå lagt 300 kr. Gillar att planera hålet från tee med telefonen och sen bara lyfta på handen och snabbtitta på Watch för att få framkant-center-bakkant för majoriteten av slag ute på hålet. Och det är riktigt lätt och snabbt att föra in score och få bra statistik på var missarna hamnar och olika typer av träff-%.

En av mina favoritappar faktiskt! Och tack vare den här tråden fick jag en bra påminnelse att inte säga upp det

  • Medlem
  • TRELLEBORG
  • 2016-09-30 13:57
Ursprungligen av AndreeMarkefors:

Skall kanske nämna att jag i och för sig bara betalar ca 130-135 per år.

Tyckte att det lät "mycket" med 300 kr (jag betalar i CHF eftersom jag bor i Schweiz) och nu när jag kollar ser jag att jag har ett abonnemang för 'Classic Members' som kostar 15CHF/år—troligen pga att jag använt appen från början genom ett antal versioner vid det här laget.

Men... hade jag börjat om från början hade jag ändå lagt 300 kr. Gillar att planera hålet från tee med telefonen och sen bara lyfta på handen och snabbtitta på Watch för att få framkant-center-bakkant för majoriteten av slag ute på hålet. Och det är riktigt lätt och snabbt att föra in score och få bra statistik på var missarna hamnar och olika typer av träff-%.

En av mina favoritappar faktiskt! Och tack vare den här tråden fick jag en bra påminnelse att inte säga upp det

Precis så jag använder Golfshot med. Planerar från tee och sedan använder klockan för att se avstånd till greenen. Vid ett par tillfällen då jag är osäker på hur hålet ser ut, exempelvis när man inte ser vidare pga dog leg och backar så plockar jag fram telefonen på fairway (förhoppningsvis).

Jag har ytterst få appar jag betalar i prenumeration men denna är en av dessa.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2016-10-08 15:34
Ursprungligen av wemme:

Jag använder Golfshot och betalar en 300-ring per år. Helt klart värt pengarna! Funkar utmärkt med klockan (första generationen).

Ursprungligen av garda:

Hade Hole19 igång under förra rundan, saknade lite som jag har på min vanliga golfer2. Byte av hål automagiskt, föra upp score mm.
men det kanske är lite inställningar som behövs göras... Annars funkade det bra med avstånden.

Ursprungligen av AndreeMarkefors:

Kört med golfshot i några år. Riktigt bra. Kostnaden blir liten i sammanhanget—bara att unna sig.

Jag gick första rundan idag med klockan och körde golfshot. Efter 9-hål så fick jag batterivarning 10% kvar! Laddade hela natten till 1 1/2 timme innan rundan. Väldigt drygt. Kan det bero på att jag har "aktivitet" igång samtidigt? För den ska väl räcka 18 hål?

  • Medlem
  • TRELLEBORG
  • 2016-10-08 18:50
Ursprungligen av Bonjovi:

Jag gick första rundan idag med klockan och körde golfshot. Efter 9-hål så fick jag batterivarning 10% kvar! Laddade hela natten till 1 1/2 timme innan rundan. Väldigt drygt. Kan det bero på att jag har "aktivitet" igång samtidigt? För den ska väl räcka 18 hål?

Ja det måste vara något helt galet. Det har aldrig inträffat för mig. Visst drar Golfshot en del batteri framförallt eftersom den ligger på GPS:en hela tiden. Men 10-20% på en 18-runda brukar det vara för min del.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2016-10-08 18:54
Ursprungligen av wemme:

Ja det måste vara något helt galet. Det har aldrig inträffat för mig. Visst drar Golfshot en del batteri framförallt eftersom den ligger på GPS:en hela tiden. Men 10-20% på en 18-runda brukar det vara för min del.

Ok... får ge den en runda till . Kan ha varit nått knas bara..

  • Medlem
  • Örebro
  • 2016-10-09 00:04
Ursprungligen av wemme:

Ja det måste vara något helt galet. Det har aldrig inträffat för mig. Visst drar Golfshot en del batteri framförallt eftersom den ligger på GPS:en hela tiden. Men 10-20% på en 18-runda brukar det vara för min del.

Har du aktivitet på också med notiser osv?

  • Medlem
  • TRELLEBORG
  • 2016-10-09 14:26
Ursprungligen av Bonjovi:

Har du aktivitet på också med notiser osv?

Nej jag brukar inte ha aktivitet igång. Det enda jag får är mina dagliga mål om dessa uppnås under rundan. Men startat någon speciell träningstracking brukar jag inte ha igång. Det är nog det som gör att skon klämmer skulle jag gissa på.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2016-10-09 14:47
Ursprungligen av wemme:

Nej jag brukar inte ha aktivitet igång. Det enda jag får är mina dagliga mål om dessa uppnås under rundan. Men startat någon speciell träningstracking brukar jag inte ha igång. Det är nog det som gör att skon klämmer skulle jag gissa på.

Ok nej jag hade dagliga mål på bara. Ingen träningstracking...

  • Medlem
  • TRELLEBORG
  • 2016-10-10 06:19
Ursprungligen av Bonjovi:

Ok nej jag hade dagliga mål på bara. Ingen träningstracking...

Då har du något som är galet med din installation. Har du skärmen på telefonen igång på hela rundan eller startar du den bara när du ska kolla avstånd och skriva in score?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2016-10-10 08:46
Ursprungligen av wemme:

Då har du något som är galet med din installation. Har du skärmen på telefonen igång på hela rundan eller startar du den bara när du ska kolla avstånd och skriva in score?

Om du menar klockan så har jag skärmen på när jag tittar på klockan bara. Telefonen ligger orörd i bagen

  • Medlem
  • TRELLEBORG
  • 2016-10-10 19:54
Ursprungligen av Bonjovi:

Om du menar klockan så har jag skärmen på när jag tittar på klockan bara. Telefonen ligger orörd i bagen

Okej nästan som mig då förutom att jag brukar ta fram telefonen för att se hur banlayouten ser ut. Dessutom så orkar jag inte mata in slag i klockan utan använder den endast som avståndsmätare till GC. Så jag använder då förmodligen telefonen mer än vad du gör och drar inte tillstymmelsen av batteri vad din gör.

1
Bevaka tråden