tryckerier

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har lite frågot om tryckerier.

Jag ska trycka runt 10 svartvita bilder i A1 eler A2 format. Vad är ett bra pris? Har hört att det första exet kostar mer än "kopiorna" så vad kostar i så fall kopiorna?

Jag planerar också att om någon månad eller två trycka upp en brochyr i kanske 10,000 ex. Vad kostar en sådan i färg? Hur mycke mer kostar det om jag trycker 20,000 ex? Vad är ett bra pris?

Antar att priset också skiljer sig beroende vad man vill ha för papper... Hur stora är skilnaderna i pris? Vad för papper ska man ha för att kvaliten ska kännas ok?

Tacksam för svar

Citat:

Skrevs ursprungligen av anarkovidar
Har lite frågot om tryckerier.

Jag ska trycka runt 10 svartvita bilder i A1 eler A2 format. Vad är ett bra pris? Har hört att det första exet kostar mer än "kopiorna" så vad kostar i så fall kopiorna?

Vanligt pris på bläckstråleutskrifter A2 är 400:- för första och 200:- för följande.
(En hundring/st mer för A1)

Citat:

Jag planerar också att om någon månad eller två trycka upp en brochyr i kanske 10,000 ex. Vad kostar en sådan i färg? Hur mycke mer kostar det om jag trycker 20,000 ex? Vad är ett bra pris?

Antar att priset också skiljer sig beroende vad man vill ha för papper... Hur stora är skilnaderna i pris? Vad för papper ska man ha för att kvaliten ska kännas ok?

Tacksam för svar [/B]

Hur långt är ett snöre? Berätta lite mer om produkten. Startkostnad för offsettryck kryper sällan under 3000:-

Priserna du skriver för A2 är inte det om man trycker färg? En vän tryckte upp en A1 bild +9 kopior i svart/vitt. Det gick på 69 kr för orginalet och 20 kr st för kopiorna.

ang. broshyren.

Den kommer vara på ca 8 sidor. dvs 4 A4 sidor med tryck på båda sidor. Några bilder och lagom med text.

1
Bevaka tråden