Varför krävs inte autentisering vid uppdatering av Office 11?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2016-09-18 14:08

Jag kör senaste version an El Capitan och på min Mac Pro finns förutom Admin ett antal Användare (Standard).

När jag som Användare installerar eller uppdaterar program brukar autentisering av Admin krävas (en säkerhet som jag uppskattar). Att uppdatera Office 11 med hjälp av Microsoft AutoUpdate fungerar UTAN autentisering av Admin. Varför är det så? Känns inte bra.

Är det bara Microsoft AutoUpdate som beter sig så?

  • Medlem
  • 2016-09-18 17:47
Ursprungligen av barbapappa_86:

Är det bara Microsoft AutoUpdate som beter sig så?

Ja, bara uppdatering av Office 11. Första gången det hände var vid förra uppdateringen av Office 11 men då blev jag osäker på om det verkligen var sant.

  • Medlem
  • 2016-11-28 19:39

Vid en uppdatering av Microsoft AutoUpdate krävdes autentisering. Den efterföljande uppdateringen av Office 2011-paketet krävde emellertid inte autentisering. Jag förmodar att kommande uppdateringar av Office 2011 inte behöver autentisering om de görs via Microsoft AutoUpdate.

1
Bevaka tråden