Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Watch Series 2

Tråden skapades och har fått 113 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Idag är dagen när man ska kunna köpa Apple Watch Series 2 i butik.

Är det någon som lyckats med detta någonstans ?

Jag förhandsbokade i en lokal butik så fort det blev möjligt, men de verkar inte fått några exemplar ännu (trots att jag blev lovad att de skulle ha exemplar hemma idag via telefonkontakt)

Är det möjligtvis endast Apple Store som har dem idag ?

Butiker kan vara väldigt snabba att lova saker och ting... Jag är ganska luttrad:)

Jo, jag med

Jag räknade inte med det på något sätt, men det verkade ändå som det snabbare sättet eftersom Apple.se hade 30 september som tidigaste datum som leverans för klockan.

Tänkte bara kolla om någon varit på Apple Store och handlat klockan idag ? (eller någon annanstans)

I Lund fanns det ingen klocka hos vare sig Siba, Elgiganten eller Mediamarkt (som har en liten Apple-butik i butiken). Slutade med att jag bokade en klocka hos Mediamarkt då dom trodde att den skulle komma in "inom några dagar"...

Fick tag på en iPhone 7 hos Elgiganten dock.

Jag skulle hålla det för osannolikt att någon annan butik än Apple store har series 2. Jag är till och med tveksam till om ens apple store har några idag.

Nej, det verkar vara helt tomt överallt - nu har jag inte någon Apple Store i närheten av mig heller så att jag kan kolla.

Synd att de inte har någon lagerstatus online - lite surt om man reser dit (Stockholm, Malmö, Helsingborg) och det inte finns i lager...

Ursprungligen av Pulver:

Nej, det verkar vara helt tomt överallt - nu har jag inte någon Apple Store i närheten av mig heller så att jag kan kolla.

Synd att de inte har någon lagerstatus online - lite surt om man reser dit (Stockholm, Malmö, Helsingborg) och det inte finns i lager...

MacForum GBG har enligt dem själva fått "En liten mängd klockor i varierande utföranden". De öppnade dörrarna kl 08 i morse. Slutsålt.

Inga produkter i lager

Fick också samma besked i Jönköping och valde också Mediamarkt. Hoppas inte det ska ta 3-5 veckor. Många butiker antydde att det var leveransförseninhsr till Sverige men då konstigt att man lyckades få upp demoenheter samma dag.

Ursprungligen av morberg:

I Lund fanns det ingen klocka hos vare sig Siba, Elgiganten eller Mediamarkt (som har en liten Apple-butik i butiken). Slutade med att jag bokade en klocka hos Mediamarkt då dom trodde att den skulle komma in "inom några dagar"...

Fick tag på en iPhone 7 hos Elgiganten dock.

Slut på Apple store i malmö kl 9.45.
Endast rosa kvar
Beställde en online, 5-7 veckors leveranstid!!!
Apple börjar bli som andra mediaokra pc företag, arrangera event där man meddelar att produkten kommer ut om ett par veckor och i själva verket kommer den ut till vanligt folk ett par månader senare. Fattas bara att man kanske inte kommer ut med produkten alls a la Microsoft....
Tackar vet jag hur det var på Jobs tid. Då fanns oftast produkterna tillgängliga direkt efter eventet eller minns jag fel?

Tror ni verkligen det är 5-7 veckors leveranstid eller det kommer att minska drastiskt i kommande veckan?

Ursprungligen av wallraff:

Slut på Apple store i malmö kl 9.45.
Endast rosa kvar
Beställde en online, 5-7 veckors leveranstid!!!
Apple börjar bli som andra mediaokra pc företag, arrangera event där man meddelar att produkten kommer ut om ett par veckor och i själva verket kommer den ut till vanligt folk ett par månader senare. Fattas bara att man kanske inte kommer ut med produkten alls a la Microsoft....
Tackar vet jag hur det var på Jobs tid. Då fanns oftast produkterna tillgängliga direkt efter eventet eller minns jag fel?

Tror ni verkligen det är 5-7 veckors leveranstid eller det kommer att minska drastiskt i kommande veckan?

Du minns fel...

Ursprungligen av BlackSmp:

Du minns fel...

Haha, ok. Det är mänskligt att romantisera om gamla tider. Men var det inte bättre förr?

Ursprungligen av wallraff:

Slut på Apple store i malmö kl 9.45.
Endast rosa kvar
Beställde en online, 5-7 veckors leveranstid!!!
Apple börjar bli som andra mediaokra pc företag, arrangera event där man meddelar att produkten kommer ut om ett par veckor och i själva verket kommer den ut till vanligt folk ett par månader senare. Fattas bara att man kanske inte kommer ut med produkten alls a la Microsoft....
Tackar vet jag hur det var på Jobs tid. Då fanns oftast produkterna tillgängliga direkt efter eventet eller minns jag fel?

Tror ni verkligen det är 5-7 veckors leveranstid eller det kommer att minska drastiskt i kommande veckan?

Det blir himla jobbigt om man skall anpassa sin leverantörskedja och sin logistik till att hålla för första helgen. Det är troligen inte omöjligt, men det skulle nog kosta mer än vad det smakar. Jag tror det kommer kortas ner.
Polarn fick höra 4vkr på iPhone 7 i leveranstid (telenor). Idag fick han den. Han har väntat sedan i måndags....

Jag hittar en del roligt på nätet om vad som skrivs om Apple Watch av "journalister" som liksom står på samsung/Googles sida.
Här är en artikel att printa och ha som kvällsläsning....

http://appleinsider.com/articles/16/05/19/how...

Daniel Eran Dilger är riktigt vass, och förbaskat elak.....
Så läs den här med : http://appleinsider.com/articles/16/09/10/edi...

Du kan ju läsa dem medans du väntar på leverans...

  • Medlem
  • 2016-09-16 23:32
Ursprungligen av BlackSmp:

Butiker kan vara väldigt snabba att lova saker och ting... Jag är ganska luttrad:)

Jag med
Bokade 2 nya telefoner sedan explodera tydligen något batteri så ny vet jag inte när jag får dem

Vilket gissel att luska ut hur man får klockan snabbast. Jag avvaktar nog tills att jag ser att den finns inne fysiskt i en butik än att gambla och köpa den per post, där det kanske kan skilja veckor i leveranstid beroende butik. Att hänga utanför en Apple-butik (typ Täby) vid öppning låter kanske smartast eller?

Ja, det är ett gissel och man vet ju inte exakt vilken tidpunkt de får in nya exemplar i lager.

För några år sedan var jag i New York och hade en runda när jag gick mellan de 4st Apple Store som fanns (då) och frågade om de hade en viss modell av iPad inne - vid typ 12:e besöket fick jag tag i den...

Ursprungligen av Sixten:

MacForum GBG har enligt dem själva fått "En liten mängd klockor i varierande utföranden". De öppnade dörrarna kl 08 i morse. Slutsålt.

Jag har beställt en där. Fick besked om att den och en iPhone 7 kommit. När jag skulle hämta fanns bara telefonen. De sa då att de inte fått in några klockor alls.

Ursprungligen av spajan:

Jag har beställt en där. Fick besked om att den och en iPhone 7 kommit. När jag skulle hämta fanns bara telefonen. De sa då att de inte fått in några klockor alls.

Om jag inte råkat hitta denna amtatör-recension och unboxing skulle jag gissat på att det inte kom ett enda exemplar till Sverige igår.

Min är underförberedelser men det strulade med betalkortet (fick en oväntad utgift i veckan så kortet maxade ut) och inget kort som jag försöker byta till fungerar (tre olika VISA och MC kort). Skumt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-09-17 16:49

Jag antar att Apple Store prioriterades, dom verkar i alla fall vara dom enda i Västsverige som fixar fram Series 1.

Jag stod och vägde fram och tillbaka med S1 och S2 (simmar inte, springer inte) och landade tillslut på en S1 (42mm guld/kakao) eftersom den enligt Apple Store online är färdig att skickas och beräknas levereras den 21a september. På S2 står det 3-5 veckor...

Om jag har möjlighet, ska jag köpa Apple Watch 2 i USA då?! För-/nackdelar?
Vad skiljer det i pris?!

Ursprungligen av jesuisfestis:

Om jag har möjlighet, ska jag köpa Apple Watch 2 i USA då?! För-/nackdelar?
Vad skiljer det i pris?!

Du lär väl spara en tusing om du kan smyga den genom tullen.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Du lär väl spara en tusing om du kan smyga den genom tullen.

Tack
Ska kolla England också!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-09-17 19:30
Ursprungligen av Pulver:

Idag är dagen när man ska kunna köpa Apple Watch Series 2 i butik.

Är det någon som lyckats med detta någonstans ?

Jag förhandsbokade i en lokal butik så fort det blev möjligt, men de verkar inte fått några exemplar ännu (trots att jag blev lovad att de skulle ha exemplar hemma idag via telefonkontakt)

Är det möjligtvis endast Apple Store som har dem idag ?

Fick min svarta igår. Men bokade när de släpptes av Apple

Ursprungligen av martenj:

Fick min svarta igår. Men bokade när de släpptes av Apple

Bokade för upphämtning i Apple Store ? Eller ?

Jag var själv inne i Apple Store appen och skulle boka 20 minuter efter att de startade förbokningen men fick då 30 september som tidigaste leveransdatum till min adress.

Eller var jag helt enkelt ute 20 minuter för sent ?

Undrar om det kommer fler klockor till "icke Apple Stores" imorgon. Vad tror ni? Någon butik som indikerat något?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-09-18 11:39

Man kan försköna situationen med att det alltid är hårt tryck efter Apple produkter etc etc...

Faktum kvarstår, att det skulle vara högt tryck på alla nya iPhone-modeller samt Apple Watch Series 2 var självklart. Att då stå med ännu mindre antal enheter att möta efterfrågan med nu än vad de brukar klara av anser jag vara dåligt.

Jag fick den jag ville ha, fick t o m två men avbokade då den ena, men de som har beställt iPhone 7x/x GB Jet Black samt de som har beställt Apple Watch Series 2 står utan. Nästan ingen, vad jag förstår, har fått tag i en Jet Black och definitivt ingen har fått tag i en Apple Watch Series 2.

Det är uselt att inte ens kunna vara i närheten av att möta efterfrågan på utsatt releasedatum.

Ursprungligen av zinned:

Man kan försköna situationen med att det alltid är hårt tryck efter Apple produkter etc etc...

Faktum kvarstår, att det skulle vara högt tryck på alla nya iPhone-modeller samt Apple Watch Series 2 var självklart. Att då stå med ännu mindre antal enheter att möta efterfrågan med nu än vad de brukar klara av anser jag vara dåligt.

Jag fick den jag ville ha, fick t o m två men avbokade då den ena, men de som har beställt iPhone 7x/x GB Jet Black samt de som har beställt Apple Watch Series 2 står utan. Nästan ingen, vad jag förstår, har fått tag i en Jet Black och definitivt ingen har fått tag i en Apple Watch Series 2.

Det är uselt att inte ens kunna vara i närheten av att möta efterfrågan på utsatt releasedatum.

Tyckte mig se någon här på forumet som köpt en Series 2?

Har själv beställt en Gagatsvart, och kommer att få vänta läääääänge som det känns nu.. ??

@sixten det där var två läsvärda artiklar! Tack för att dj delade dem.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-09-18 13:28
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Tyckte mig se någon här på forumet som köpt en Series 2?

Har själv beställt en Gagatsvart, och kommer att få vänta läääääänge som det känns nu.. ??

Även om det är så, en fluga gör ingen sommar.

  • Medlem
  • 2016-09-18 13:56
Ursprungligen av BlackSmp:

Min är underförberedelser men det strulade med betalkortet (fick en oväntad utgift i veckan så kortet maxade ut) och inget kort som jag försöker byta till fungerar (tre olika VISA och MC kort). Skumt.

Du som är expert på klockor
Apple Watch Series 2 är vattenskyddad till 50 meter. Är det samma klassning som för övriga klockor på marknaden? Dvs tål enstaka snabba tillfällen i vatten. Är ju imponerande att den verkar klara av saltvatten och kloratvatten

Bevaka tråden