iTunes - Varför kan inte vissa Smarta Spellistor läggas till i iCloud Musikbibliotek?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som rubriken säger, varför?

En del är tillsagda, en del har molnet med sträck över och när man klickar på det står det:

Spellistan KK Deluxe Smart” kan inte läggas till i ditt iCloud-musikbibliotek. Spellistor för iCloud-musikbibliotek kan bara innehålla musik från ditt iCloud-musikbibliotek. Den här spellistan kan inte överföras eftersom den innehåller andra medietyper eller låtar som inte kan användas."

Jag kan inte förstå vad det är för låtar eller mediefiler? Hur tar jag reda på det?

Har tidigare läst att de haft (oförklarliga) problem med detta. Trodde skulle vara löst.

Någon?

  • Avstängd
  • 2016-09-19 08:15

Till att börja med så får du identifiera om låtarna inte är accepterade något du ser på iCloud symbolerna.
https://support.apple.com/en-us/HT203564

Ursprungligen av Hffre:

Till att börja med så får du identifiera om låtarna inte är accepterade något du ser på iCloud symbolerna.
https://support.apple.com/en-us/HT203564

Jag hade några låtar som hade överstreckat moln i en lista, men det var endast pga de var dubblett i mitt bibliotek. Tog bort dem men listan i sig har fortfarande överstreckat moln och ger samma meddelande som jag först skrev här i tråden.
Hr andra smarta listor som inte innehåller några otillåtna filer som fortfarande är samma problem med.

1
Bevaka tråden