Switcher behöver hjälp att uppdat. Palm

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borås
  • 2003-10-20 08:59

Äntligen! Nu har jag switchat för gott...

Bytet från PC till Mac känns helt underbart sånär som på ett problem. Som jag hoppas kunna få hjälp med från ngn av er.

Jag har i samma veva bytt Palm handdator och vill få över mina uppgifter sparade på PCn till Macen och därmed den nya handdatorn.

Eftersom Mac och PC sparar adressbok, kalender etc på olika sätt var det inte så enkelt som jag hoppats på. Helst av allt vill jag bara föra över standardfilerna; adress, kalender, memos etc. Inga andra filer... hur rekommenderar ni att jag gör? Vad finns det för sätt?

Tack på förhand,
Guilty

Citat:

Skrevs ursprungligen av Guilty
Helst av allt vill jag bara föra över standardfilerna; adress, kalender, memos etc. Inga andra filer... hur rekommenderar ni att jag gör? Vad finns det för sätt?

Jag byter Palm minst en gång om året (har det visat sig... Är inne på min femte nu ) och synkar regelbundet mot fyra olika maskiner (2 Mac OS X och 2 Windows XP).

Så här hade jag gjort:
[list="1"]
[*]Synka din gamla Palm med PC:n (du hade en Palm sedan tidigare, right?)
[*]Ställ in synkningen i PC:n så att PC:n skriver över handdatorn
[*]Synka den nya Palmen med PC:n
[*]Ställ in synkningen på Macen så att handdatorn skriver över Macen
[*]Synka den nya Palmen med Macen
[*]Klart!
[/list=1]
Det som kan hända när man byter Palm är att något program man hade i den gamla inte är kompatibelt med den nya Palmen, med krascher som följd. Extra tråkigt är det om programmet som trilskas ligger som autostart och därför kraschar Palmen varje gång man startar. Då får man göra en hård reset för att tömma handdatorn och sedan plocka bort programmet som bråkar från backupkatalogen i din Palmkatalog. Gör man inte det läggs det tillbaks igen nästa gång man synkar med nya krascher som resultat.

Lycka till!

/Göran, som har avverkat Palm III, Palm V, Palm m505, Palm Tungsten och nu är inne på Palm Tungsten T3...

1
Bevaka tråden