Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avsnitt #145: All about the Apple Event

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det handlar om Apples september-event i veckans podd.

Läs hela artikeln här

Sitter det verkligen en W1 i iPhone 7 också? AirPods skulle ju funka även med äldre enheter som definitivt inte har någon sådan krets.

Senast redigerat 2016-09-11 00:09
Ursprungligen av Sperious:

Sitter det verkligen en W1 i iPhone 7 också? AirPods skulle ju funka även med äldre enheter som definitivt inte har någon sådan krets.

Tänker att bakåtkompabilitet sker via vanlig Bluetooth i så fall? Men kan ju ha missat nått här från min semesterbubbla.

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Tänker att bakåtkompabilitet sker via vanlig Bluetooth i så fall? Men kan ju ha missat nått här från min semesterbubbla.

Så har jag också förstått det. Enligt info på Apples webbplats kan Airpods automatiskt växla mellan Iphone och Apple Watch, men för att spela upp på en Mac eller Ipad krävs att man väljer "spela från Airpods" manuellt från enheten, och inställningarna synkas då via Icloud.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-09-11 15:32
Ursprungligen av Sperious:

Sitter det verkligen en W1 i iPhone 7 också? AirPods skulle ju funka även med äldre enheter som definitivt inte har någon sådan krets.

Jag fattade det som att W1 sitter i Airpods och inte i iPhone...

Ursprungligen av kenjon:

Jag fattade det som att W1 sitter i Airpods och inte i iPhone...

Ja W1-chippet sitter i Airpods. Kollade igen på presentationen nu, och har kikat en extra gång på produktsidan. Det står inget om att W1-chippet också sitter i Iphone 7, så förmodligen gör det inte det. Vad jag kan utläsa ansvarar W1 primärt för att avgöra om en eller två lurar används, spara på strömmen och lite annat. Själva parkopplingen hanteras säkert också av W1, men det verkar inte kräva ett motsvarande W1-chip på den mottagande enheten. Men det verkar däremot som att det är någon slags hårdvara i nya Apple Watch och Iphone som gör att Airpods kan växla automatiskt mellan enheterna. På Apples webbplats står det:

Citat:

"AirPods ansluter automatiskt till alla dina Apple-enheter. De håller kontakten med din iPhone och Apple Watch samtidigt och växlar på ett ögonblick mellan de båda enheterna. Vill du lyssna på din Mac eller iPad? Då väljer du bara AirPods på den enheten."

Min gissning är att det är liknande teknik som används vid Continiuity-funktionerna mellan Iphone och Mac (Airdrop, Handoff etc.) för att avgöra vilka enheter som är i närheten av varandra, och sedan Icloud för att komma ihåg parkopplingsinställningarna.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-09-11 18:21

Så med en iPhone 5s kan man inte växla automatiskt? Jag tror ju det är mjukvara....

Ursprungligen av kenjon:

Så med en iPhone 5s kan man inte växla automatiskt? Jag tror ju det är mjukvara....

Vi får se helt enkelt, men om det bara handlar om mjukvaran borde det väl fungera på en IPad också.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-09-12 00:00

Ni missade att iPhone 7's skärm troligen är en markant uppgradering. Wide color display (P3) är nu standard även där likt lilla iPad Pro.

Ursprungligen av Erik.dv:

Ni missade att iPhone 7's skärm troligen är en markant uppgradering. Wide color display (P3) är nu standard även där likt lilla iPad Pro.

Just det, det missade vi. Tack! Lite tråkigt dock att telefonen inte fick någon TrueTone-display som Ipad Pro.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-09-12 17:48
Ursprungligen av jakobnilsson:

Just det, det missade vi. Tack! Lite tråkigt dock att telefonen inte fick någon TrueTone-display som Ipad Pro.

Wide color display (P3) är definitivt att föredra över TrueTone som potentiellt ställer till mer än det hjälper.

  • Medlem
  • 2016-09-14 09:47

Hej!

Nu låter jag som en gnällig gubbe, men när ni spelar in podden, så tänk gärna på att inte göra de där smackande ljuden när man börjar prata.

De skär in i öronen när man har hörlurar på eller lyssnar i bilen..

Jag har inte tänkt på det innan, men det var påtagligt i detta avsnittet..

Annars tack för trevliga poddar. Jag upptäckte dem sent, men ser fram emot varje lördag..

1
Bevaka tråden