Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Att välja apple watch(gamla, series 1 eller series 2?)

Tråden skapades och har fått 29 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu när det finns alternativ även för apple watch. Jag är själv student så priset är ju ganska relevant. Men jag försöker sammanställa de stora skillnaderna mellan de olika varianterna.

Gamla:
- Finns begagnad.
- Helt duglig

Series 1:
- Gamla fast med ny processor
- nytt chip? (S1P?)
- IPX7 skydd

Series 2:
- Vattentålig 50m
- GPS
- Ljusstarkare skärm

Ni som har en apple watch idag, känns den seg eller som att den är för långsam för hänga med mjukvaran? Flyter det bra även i watchOS 3 betan?
Är series 1 endast den gamla fast med ny processor? Annars likvärdig i funktioner och sensorer?

Tack för svar och tips.

Senast redigerat 2016-12-24 06:33
  • Medlem
  • 2016-09-09 22:32

Är i samma tankebanor som dig. Och ni med den gamla Apple Watch, hur ljusstark blir skärmen utomhus när det är soligt? Behövs den extra ljusstyrkan som finns i Apple Watch Series 2?

Mina erfarenheter efter haft klockan sedan maj-15

Den extra ljusstyrkan är välkommen. Det är svårt att se urtavlan i starkt solljus även om det går med vissa trick. Jag använder urtavlan "Stora siffror" när det är ljust ute. Min rekommendation är att slå på "feta tecken", största teckenstorlek och max ljusstyrka för att få bästa synlighet.