Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone 7 - vilken kombination lockar mest?

Tråden skapades och har fått 41 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Tråd rensad, håll er till topic, läs våra trivselregler.

Fram till häromdagen var jag helt säker på vad det skulle bli. Iphone 7 i svart med 128GB. Sedan gick jag in i en Apple Store och pillade på en 6S Plus. Plötsligt kändes den inte så stor längre. Med hjälp av "reachability" går det ju att använda den med en hand i de flesta lägena, även om det kanske inte är helt smidigt.
Nu funderar jag bara på om det går med en Plus. Oklart om den får plats i fickorna. Har ett par jeans där jag inte ens kan få ner handen.

Hur ska man tänka? Räcker den "lilla"?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-09-13 10:21
Ursprungligen av Weedberg:

Fram till häromdagen var jag helt säker på vad det skulle bli. Iphone 7 i svart med 128GB. Sedan gick jag in i en Apple Store och pillade på en 6S Plus. Plötsligt kändes den inte så stor längre. Med hjälp av "reachability" går det ju att använda den med en hand i de flesta lägena, även om det kanske inte är helt smidigt.
Nu funderar jag bara på om det går med en Plus. Oklart om den får plats i fickorna. Har ett par jeans där jag inte ens kan få ner handen.

Hur ska man tänka? Räcker den "lilla"?

Lätt. Inte Plus.

Jag hade blivit tokig på att tvingas gå runt med handväska för att kunna ha telefonen någonstans.

Ursprungligen av zinned:

Lätt. Inte Plus.

Jag hade blivit tokig på att tvingas gå runt med handväska för att kunna ha telefonen någonstans.

Handväska? Jag har aldrig haft en telefon i annat än en snygg jacka eller rock och där brukar alltid fickorna räcka till, plus att det är skonsammare för telefonen än byxfickor.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-09-13 11:29
Ursprungligen av MultiMan:

Handväska? Jag har aldrig haft en telefon i annat än en snygg jacka eller rock och där brukar alltid fickorna räcka till, plus att det är skonsammare för telefonen än byxfickor.

Springer du runt i jacka/rock på sommaren också eller du struntar i att använda din telefon under dessa månaderna?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-09-13 11:42
Ursprungligen av zinned:

Springer du runt i jacka/rock på sommaren också eller du struntar i att använda din telefon under dessa månaderna?

Har du aldrig förstått att dessa välklädda herrar som smyger i våra sommarparker i själva verket äger en iPhone plus-modell?

Men hälften av snart 1400 som röstat i denna artikel väljer 7plus.

Haha, man kan vara välklädd i fas med vädret utan att vara blottare, även sommartid!

(jag använder ytterplagg 99,8% av gångerna jag umgås publikt)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-09-13 12:58
Ursprungligen av MultiMan:

Haha, man kan vara välklädd i fas med vädret utan att vara blottare, även sommartid!

(jag använder ytterplagg 99,8% av gångerna jag umgås publikt)

Vi är alla olika men nu blev jag nyfiken, hur klär du dig då en sommardag med 25 grader ute när du har ytterplagg som rymmer en iPhone 6/7 Plus?

Själv har jag shorts samt piké eller skjorta.

Jag har haft iPhone 6 Plus i ett helt år utan problem. Sedan är det klart jag har inte tighta jeans på mig heller. Angående storleken är den lite halvjobbig när man ska skriva med en hand men däremot väger batteri, kamera och skärm upp det med råge. Så funderar man angående 7 eller 7 Plus så gå och känns på de nuvarande Plus:en. Det är inga gigantiska telefoner. Om man inte har väldigt små händer.

Intressant disskussion! Handväska skulle nog inte bli nödvändigt. En ett par milimeter för stor telefon kan jag leva med om den är bättre än den mindre sorten, vilket är fallet nu. Samarbetar den inte med fickorna får det lösas på något sätt.

Jag anser att jag har små händer, men jag kan använda Plus utan större svårigheter. I alla fall under de korta testrundorna i butik. Förhoppninsvis klarar jag av längre användning också.
Just nu känns det som det blir ett spontanbeslut, om alls. Lär vara ont om telefoner till helgen! Annars får jag bara mer betänketid!

Var inne hos Apple idag. Inte en enda plus i lager. Jag blev besviken, alltså bör det vara den jag vill ha.
Verkar bli till att köpa i Sverige om ett tag...

Ångrade färgen Jetblack efter att ha läst och lyssnat på de som provat och har nu beställt en 256 guld 7+

Är äntligen tillfreds då den matchar både dator och docka, samt kommande Apple Watch

Bevaka tråden