Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som bokat iPhone 7/7 Plus

Tråden skapades och har fått 2504 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Välkommen tillbaka Mattias. Tack! Kul att vara tillbaka!

Bokade 7 Plus Jet Black 128GB idag. Leveranstid 4-10 oktober. Wtf? Fick bekräftelsemail 09:15.

7 Plus Jet Black verkar ha varit superpoppis. Leveranserna nu är November.

Ursprungligen av grenhall:

...Bokade 7 Plus Jet Black 128GB idag. Leveranstid 4-10 oktober...

Var beställde du?

Jag beställde på Apple Store Online. iPhone 7 128 GB svart. Leverans 16/9.

7 "Lady Gagasvart" 128GB, Apple, 26/9-3/10

Samt en 7 svart 128 reserverad hos Telia för leverans 16/9 men jag tror att jag skippar den (såvida inte jag kan få den till deras felaktiga pris)

Jag beställde på Apple Store. Men 7 verkar inte vara lika eftertraktade eller i lika bristande lagerhållning som 7 Plus i Gagballsvart.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2016-09-09 11:20

Förstår fortfarande inte att inte går att planera produktionen bättre. Många som kör typ 49 dagars leveranstid på Plus 128 Jet Black. Förundrar mig varje år att det inte går att lösa detta på ett bättre sätt utan att man ska behöva vänta så länge på vissa modeller.

  • Medlem
  • Lund
  • 2016-09-09 11:43

Svart (ej gagball) 128 GB från Apple Store, leverans 16/9.

Ursprungligen av CEk:

Förstår fortfarande inte att inte går att planera produktionen bättre. Många som kör typ 49 dagars leveranstid på Plus 128 Jet Black. Förundrar mig varje år att det inte går att lösa detta på ett bättre sätt utan att man ska behöva vänta så länge på vissa modeller.

Jag tror att du inte du förstår dig på problemen kring produktionslogistik och produktionsupprampning...

Fast nu skulle väl denna tråd handla om folk som har bokat en telefon, inte diskutera produktionsproblem...

Har beställt, tack vara ett tillfälligt hjärnsläpp så blev det en "jet-black".. Planen var en svart, men ja.. det blev inte så. ??

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2016-09-09 12:39
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag tror att du inte du förstår dig på problemen kring produktionslogistik och produktionsupprampning...

Fast nu skulle väl denna tråd handla om folk som har bokat en telefon, inte diskutera produktionsproblem...

Kan tillägga att jag bokat just en sådan också, så den faller inom rätt trådram. Men tycker ändå det är intressant hur det alltid är så, och just med en specifik färg. Det är ju inte så att den vita/silver ligger framskjuten några veckor utan att det är ju alltid den "nya" färgen, samma sak med rosén och gulden när de kom.

Blev en jet black 128gb för mig, från Telia.

Med leveranstid 24/10. Och då var jag ändå med från start och satt och hoppa in i "kö-väntan" vid sju imorse.

Förstår inte hur jag lyckades få en leveranstid så långt bak när jag var väldigt tidig med ordern. jaja, ska väl förhoppningsvis överleva denna tragiska händelse.

Ursprungligen av CEk:

Kan tillägga att jag bokat just en sådan också, så den faller inom rätt trådram. Men tycker ändå det är intressant hur det alltid är så, och just med en specifik färg. Det är ju inte så att den vita/silver ligger framskjuten några veckor utan att det är ju alltid den "nya" färgen, samma sak med rosén och gulden när de kom.

Har du bokat ett problem med logistiken? Kan du vara snäll och avboka då så vi andra kan få våra telefoner i tid.

Beställt en iPhone 7, GagaBlack 128 GB från Dustin vilket betyder att jag nog får den någon gång nästa år

Ursprungligen av demierre:

Beställt en iPhone 7, GagaBlack 128 GB från Dustin vilket betyder att jag nog får den någon gång nästa år

Verkar inte vara brist på iPhone 7 Gagball. Bara Plus.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2016-09-09 13:51

Har beställt från Halebop men inte fått något levbesked ännu. Blev en matt svart 32gb. Har 16gb idag och den är inte ens halvfull. La en beställning på den blanka först men sen tänkte jag efter, den kommer ju bli repig. Idag är jag tok noga med min 6s så hoppas att den matt svarta håller i sig.

  • Avstängd
  • 2016-09-09 14:16

Beställde två alla från Haelbop,iPhone 7 Svart 128GB och iPhone 7 Guld 32GB till min fru.
Inga problem med hemsidan utan det tog bara några minuter så var allt överstökat.

Senast redigerat 2016-09-11 10:26
  • Medlem
  • Skräckholm
  • 2016-09-09 14:32

Bokade en vanlig 7:a, 32gb svart 09:06 via apple.com/. Står att den ska levereras 16/9 med expressfrakt, någon som har erfarenhet av detta?

Ursprungligen av antsve:

Bokade en vanlig 7:a, 32gb svart 09:06 via apple.com/. Står att den ska levereras 16/9 med expressfrakt, någon som har erfarenhet av detta?

Ja du får den på fredag nästa vecka. Grattis.

Bokade en 7 Plus 128 GB Svart. Inte nån gagball svart för min del inte! Ska bli skönt att bli av med den silvriga 6S+. Vit telefon är inget för en karl! Once you go black...

Som sagt så ville jag ha en 7 plus 128 GB gagatsvart, men den var slut hos telia redan någon minut efter 9. Trots att jag föranmält mig till förhandsbeställningarna. Det är egentligen absurt - föranmäla till förhandsbeställningar.
Svart fanns när jag klickade men när jag fyllt i uppgifterna så var den slutsåld. De hade iaf 7+ guld 256 GB så det fick bli en sådan.

Blev en 7 256gb jet-black från telia. Tänkte ta 128gb men fick panik-ändra till 256gb efter att den andra sålt slut på några minuter. Hämtar den på telia 16/9 står det! ?

  • Medlem
  • 2016-09-09 16:11

Har Telenor och utnyttjar Change och har beställt en svart 7 plus 256 GB. Beräknad leverans är 28/10 men jag tror jag får den långt tidigare.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-09-09 16:23

Mattsvart 7+ 128 från Comviq. Var nära att jag valde 256, skillnaden var 840kr. Men å andra sidan, har 40GB ledigt på min nuvarande 128:a.
Ringde 09:00, sen väntetid 60 sekunder. Var bland de första

"Beräknad leveranstid: 2-3 veckor" vilket betyder att Comviq inte har en aning. Ingen sitter på mer än prel info om tilldelning, kan ändras eftersom.

Beställde både från Telia (kontant) och Apple Store. Båda säger 16 september.

Nu skickade Telia ut ett mail att dom hade strul och visat priser utan moms, men att priset i bekräftelsen gäller.

Så 6872:- för en svart iPhone 7 128GB. Får avboka min Apple-beställning?

Stort av Telia ändå!

Är det någon som bokat en 7 Plus och som ska få den innan september är slut?

Bokat en 7 Plus 128GB Svart på Telia. 16/9 står det.

Vi försöker igen då. 7 Plus Gagatsvart? Any takers?

Ursprungligen av MrQuattro:

Bokade en 7 Plus 128 GB Svart. Inte nån gagball svart för min del inte! Ska bli skönt att bli av med den silvriga 6S+. Vit telefon är inget för en karl! Once you go black...

Riktiga män kör Rose Gold!

  • Medlem
  • 2016-09-09 19:01
Ursprungligen av grenhall:

Vi försöker igen då. 7 Plus Gagatsvart? Any takers?

Jag beställde en gagatsvart iPhone 7 Plus. Får vänta till november... Men jag överlever, jag väntar ju på någonting bra.

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2016-09-09 19:02

Mattsvart 7 128 gb med leverans 16/9:)

Bokade en 7 plus 128gb gagatsvart från tele2, beräknad leverans är 7-8 veckor

Bevaka tråden