Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac 5k laggar i Da Vinci Resolve med 4k video.

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag är nybörjare inom redigering men ska försöka uttrycka mig begripligt
Jag försöker redigera mina 4k-videos från min Phantom 3 på min iMac i Da Vinci Resolve. Problemet är att det laggar så mycket när videon försöker spelas upp, både när man ska förhandsvisa den från början eller hoppar och klipper i den. Det tar helt enkelt lång tid för programmet att agera och är mer eller mindre hackigt hela tiden.

Min dator:

iMac 5k (Late 2015)
i5
2gb grafikkort
8gb ram
1tb fusion drive

Jag undrar om jag helt enkelt har för klent grafikkort, för lite ram-minne, för långsam hårddisk eller helt enkelt fel inställningar? Kanske till och med allt av detta. Vore underbart om det vore något annat än grafikkortet som är problemet...

Tack på förhand!

/Teodor

Vad händer i aktivitetshanteraren?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Vad händer i aktivitetshanteraren?

CPUn ligger på runt 50% på användaruppgifter (antar jag detta räknas som), använt ram-minne är ca 7,5gb med iTunes och safari öppet också.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-08-25 22:16

Kanske dum fråga, men filmklippen ligget på datorn?
Hur funkar det att spela upp samma klipp i VLC, Quicktime och imovie?
OS X uppdaterat, till vad?
Hur är det med klipp i lägre upplösning, 2,7k och 1080?

Ursprungligen av reboot81:

Kanske dum fråga, men filmklippen ligget på datorn?
Hur funkar det att spela upp samma klipp i VLC, Quicktime och imovie?
OS X uppdaterat, till vad?
Hur är det med klipp i lägre upplösning, 2,7k och 1080?