Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny batteriteknik kan dubbla batteritiden i mobilen nästa år

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tidigt nästa år kan det finnas batterier för smarta mobiler som ger upp till dubbla batteritiden.

Läs hela artikeln här

Vem här tror att en framtida Iphone kommer med dubbelt så lång batteritid? Apple väljer säkert att halvera batteriet och göra telefonen ännu tunnare istället

  • Medlem
  • Uppland
  • 2016-08-24 14:04

Stoppa i en sån där mekanisk uppdragningspryl som klockor har istället så kan folk ladda genom att skaka telefonen hysteriskt. Sen kan man få poäng eller pokemon eller apple store krediter eller en virtuell kram av Frozen-prinsessan varje gång batteriet når 100%. Insta-win...

Ursprungligen av flygarn:

Stoppa i en sån där mekanisk uppdragningspryl som klockor har istället så kan folk ladda genom att skaka telefonen hysteriskt. Sen kan man få poäng eller pokemon eller apple store krediter eller en virtuell kram av Frozen-prinsessan varje gång batteriet når 100%. Insta-win...

Haha!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-08-24 14:51
Ursprungligen av flygarn:

Stoppa i en sån där mekanisk uppdragningspryl som klockor har istället så kan folk ladda genom att skaka telefonen hysteriskt. Sen kan man få poäng eller pokemon eller apple store krediter eller en virtuell kram av Frozen-prinsessan varje gång batteriet når 100%. Insta-win...

Framtiden är här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-08-24 18:09

Är de konkurranskraftiga i pris och livslängd tro?

Edit: För övrigt en av de viktigaste uppdateringar jag kan tänka mig just nu för iPhone.

Dubbla tiden?! Den patent som dubblar tiden på ett batteri kommer att generera en av världens största förmögenheter. Det skulle vara en av teknikhistoriens största nyheter. Det skulle förändra allt...speeda upp övergången till elbilar till det dubbla t.ex.
Men detta kanske bara är en liten teknisk habrovinkel som bara funkar på små lågvoltsbatterier som lever i milliampere-världen...kanske går det inte att skala upp...och isåfall förstår jag varför det inte är en världsnyhet i det allmänna medieflödet.

Ursprungligen av xms67:

Är de konkurranskraftiga i pris och livslängd tro?

Edit: För övrigt en av de viktigaste uppdateringar jag kan tänka mig just nu för iPhone.

Produkten finns inte på marknaden. Jag gissar på vaporware tills motsatsen är bevisad och det sitter i en mobiltelefon och presterar dubbelt så bra som ett vanligt Li-Ion.

Enligt information som kommit ut så klarar dessa batterier 100 laddcykler och tappar sen 20% för var hundrade laddcykel.
Ett vanligt Li-Ion-batteri (som sitter i alla mobiler idag, så som iPhone) tappar runt 20% på ~500 laddcykler.

edit: Oktober 2014 så sa man att produkten skulle finnas på marknaden i 10 miljoner smarta klockor/mobiltelefoner tidigt 2016.
http://www.scmp.com/news/world/article/162584...

Jag tror bara att man vill ha in mer pengar från investerare för att fortsätta leka i labbet (har tagit in över 16 miljoner USD senaste två åren).

Samma bilder som cirkulerar nu har cirkulerat senaste två åren med jämna mellanrum.

Senast redigerat 2016-08-24 19:59

History repeats itself.
Men mycket trevligare om vi lyckas förnya gammal teknik

1
Bevaka tråden