Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Test: Gigaset Elements

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Gigaset har en serie med prylar för att övervaka hemmet på olika vis som de kallar för Elements. 99mac har tagit hem ett testpaket.

Läs hela artikeln här

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-08-23 21:47

Kan G‑tag användas med systemet? Jag tänker att den kan känna av att jag är hemma eller inte, och då trigga bortaläget?

Ursprungligen av reboot81:

Kan G‑tag användas med systemet? Jag tänker att den kan känna av att jag är hemma eller inte, och då trigga bortaläget?

Jag har G-tags och svaret på den frågan verkar tyvärr vara nej. Det finns inget sätt att få in dem i Elements-appen utan de är kvar i sin vanliga app och kan inte kopplas till några regler. Hade ju annars varit en smart koppling!

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-08-24 09:41

Stödjer prylarna HomeKit på nåt sätt? Känns annars som att köpa Betamax.

Ursprungligen av reboot81:

Stödjer prylarna HomeKit på nåt sätt? Känns annars som att köpa Betamax.

Nej, det gör de inte. Tycker det känns som att Homekit-stöd inte slagit igenom på bred front, även om jag så klart vet att det finns prylar med stöd för det, men det saknas en standard för den här typen av produkter helt klart.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2016-08-25 12:10
Ursprungligen av reboot81:

Stödjer prylarna HomeKit på nåt sätt? Känns annars som att köpa Betamax.

Håller med till 100% - fr o m nu kommer inte en smart grej som saknar HomeKit över tröskeln hemma…

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2016-08-25 14:48

Jag skulle vilja säga - tvärt om. Det kommer inga HomeKit prylar över min tröskel om de inte samtidigt stödjer åtminstone Z-Wave.
Gigaset, HomeKit, Philips Hue etc. jag tror inte på dessa varumärkesspecifika protokoll. Allt som Apple gör är inte bäst och i många fall inte ens bra.

1
Bevaka tråden