Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

USB-minne till mobilen, hur bra är det?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om den inbyggda lagringen på din Iphone tar slut kanske ett externt minne för IOS kan vara något? 99mac testar två märken för att se hur det funkar.

Läs hela artikeln här

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-08-22 23:37

"USB-minne till mobilen, hur dåligt är det?"

  • Medlem
  • 2016-08-23 21:49
Ursprungligen av reboot81:

"USB-minne till mobilen, hur dåligt är det?"

Det är rätt kass speciellt om man inte har något filsystem

Senast jag använde USB OTG var i somras när jag pluggade in kameran och tog backup på minnet till min mobil

För några år sedan när jag samlade all data på min NAS så hittade jag en riktigt gammal 500 GB extern hårddisk. Ingen dator ville öppna den utan formatering utom mobilen den lyckades bannemig driva den så jag kunde kopiera filerna till min NAS

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2016-08-25 19:40

Jag har ett Sandisk USB connect wireless stick som räddade bilsemestern! Helt fantastisk liten pryl för endast 350 kr. Den funkar som ett eget litet moln och har ett inbyggt batteri som räcker i några timmar. Kopplade upp barnens 2 iPads via wi-fi (funkar att streama till 3 samtidigt) och kopplade in usb-minnet i cigguttaget och så kunde de strömma film samtidigt hur mycke de ville. Största fördelen som jag ser det är att den stödjer webdav vilket innebär att man kan använda andra appar, tex Infuse där man kan få upp thumbnails och göra en genväg direkt till barnfilmerna. Man är alltså inte låst till Sandisks app. Minnet har också funktioner för att göra backup men jag har endast använt det till att se på film. Rekommenderas!

1
Bevaka tråden