Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken mjukvara ska jag ladda ner till min skrivare? Slutar fungera efter ett tag.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en laserskrivare "Samsung Xpress M2022w" samt en äldre macbook med OSX 10.7.5.

När jag installerade skrivaren med den medföljande CD:n fungerar det att skriva ut både med kabel samt trådlöst och NFC. Dock efter ett tag när både dator och skrivare stängts av några gånger hittar inte datorn skrivaren. De flesta gångerna har det varit att den bara står och letar skrivare när jag ska skriva ut trådlöst. Vissa gånger har det inte ens gått att hitta skrivaren via kabel. Problemet har dock lösts genom att jag installerar om allt en gång till från CD:n.

Funderar på om det kan hjälpa att ladda ner nya drivrutiner samt kanske firmware till skrivaren. Har dock haft svårt att hitta det då det kommer upp nedladdningar för Windows (inte OSX) samt så många alternativ att jag inte vet vilka jag ska ladda ner. Något som vill hjälpa mig hitta rätt?

Några andra tips på vad det kan vara? Har även tankar på om det kan vara routern som använder mobilt bredband. Routern har dock aldrig krånglat innan och surfa är inga problem.

Google gav mig det här:
http://www.samsung.com/uk/support/model/SL-M2...

En FW-fil som ska vara för "all OS".

Ursprungligen av barbapappa_86:

Google gav mig det här:
http://www.samsung.com/uk/support/model/SL-M2...

En FW-fil som ska vara för "all OS".

Denna du menar?

Firmware File(SPD 용 펌웨어)
All OS

Det är väl för att uppgradera programvaran i skrivaren? Hur gör man det föresten, eller kanske är en guide som man följer från datorn? Men drivrutinerna för datorn då?

Ursprungligen av xtreme79:

Denna du menar?

Firmware File(SPD 용 펌웨어)
All OS

Det är väl för att uppgradera programvaran i skrivaren? Hur gör man det föresten, eller kanske är en guide som man följer från datorn? Men drivrutinerna för datorn då?

Vet inte. Kolla i manualen om det står något, alt om Print Manager kan hjälpa dig på något sätt.

1
Bevaka tråden