Felmeddelande när jag försöker ringa med FaceTime med hjälp av iphonen från Macbook

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-08-10 10:04

Hej.
Sitter och sliter mitt hår här just nu.
Har en Macbook 12" (early 2016)
OSX El Capitan ver 10.11.6

iPhone 6
iOS 9.3.4

Båda enheterna uppkopplade på samma WiFi (wifi på jobbet), när jag via FaceTime på macbooken försöker ringa en kontakt med hjälp av iphonen så får jag detta meddelande "iPhone är inte tillgänglig. Din iPhone och Mac måste finnas i samma WiFi-nätverk."

Hittade lite inställningar som verkade fel då Lync var förvalt för samtal men lyckades råda bot på detta.
Detta har fungerat med min äldre macbook pro och denna iPhone (dock på annat wifi).

Börjar fundera på om det är något på kontorets wifi som sätter stopp...

Någon som har några idéer?
Har testat att starta om enheterna men det hjälper ej.
Och ja, "Samtal från iPhone" är ibockat i FaceTime på macen.

Börja med att testa ett annat nätverk.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-08-10 12:30
Ursprungligen av barbapappa_86:

Börja med att testa ett annat nätverk.

Tackar, bytte till gästnätverket och då fungerade det

  • Avstängd
  • 2016-08-10 15:18

En undran bara över detta du skriver.

Citat:

när jag via FaceTime på macbooken försöker ringa en kontakt med hjälp av iphonen

Det är väl bara vanligt mobilsamtal som går genom telefonen om du ringer från datorn.
Facetime kan du använda utan att den är en del i ekvationen.

1
Bevaka tråden