Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Se vädret i notifikationsmenyn i Android 7.0

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I kommande Android 7.0 blir det enkelt att hålla reda på vädret. Väderleksrapporter kan nämligen läggas till i snabbmenyn.

Läs hela artikeln här

Wow. Som jag gör med iPhonen med Weathernerd då alltså?

Ligger inlägget ovan rätt?

  • Medlem
  • 2016-08-04 18:08

Aha! Det som kom i iOS 7 till iPhone för ett par år sedan... Android ligger i framkant och driver utvecklingen framåt. Eller hur var det nu?

Var visas väderrapporter? Artikeln anger bara temperatur...

Ursprungligen av Dalle:

Aha! Det som kom i iOS 7 till iPhone för ett par år sedan... Android ligger i framkant och driver utvecklingen framåt. Eller hur var det nu?

Ja, precis, förutom att Apple inte tycker att du ska kunna ställa in uppdateringsfrekvens eller om den ska ha en verbal beskrivning eller inte. Så det Google gör nu är alltså att ge något fler möjligheter för att visa vädret. Tror det heter "Be together, not the same." i den värld som Apple kanske inte riktigt har hört talas om.

För övrigt så tycker jag att det är en skitonödig funktion. Jag har hellre väderinformation direkt på skärmbakgrunden. Tyvärr så är det ju också en sak som Apple inte vill tillåta på min iPhone eftersom man envisas med att alla appar ska visas direkt.

  • Medlem
  • 2016-08-04 20:19

Vad är det man får veta som man inte kan se genom fönstret? Om det är varmt eller kallt?

Ursprungligen av alix:

Vad är det man får veta som man inte kan se genom fönstret? Om det är varmt eller kallt?

Jadu, alla har vi inte samma krav här i världen.
Varför har du ens el hemma? Du kan ju lika gärna gnida två pinnar och ...

  • Medlem
  • 2016-08-04 21:25
Ursprungligen av Sixten:

Jadu, alla har vi inte samma krav här i världen.
Varför har du ens el hemma? Du kan ju lika gärna gnida två pinnar och ...

Jag menade bokstavligt talat. Skärminformationen är en sol- eller molnsymbol, eventuellt tillsammans, med eller utan regn, plus temperatur, och möjligtvis plats, angiven. Vad ger det egentligen för information som man har nytta av, jämfört med att titta ut genom fönstret? (Jag bortser då från att vädret utanför fönstret är sannare än vädret på skärmen. Särskilt när de skiljer sig åt).
Vad el och pinnar har med saken att göra förstår jag inte.

Ursprungligen av alix:

Vad är det man får veta som man inte kan se genom fönstret? Om det är varmt eller kallt?

Appen Väder ger tex en prognos för hela dagen. En titt ut genom fönstret duger inte alltid, tex om det förväntas bli regn senare när det endast är mulet/molnigt.

  • Medlem
  • 2016-08-04 21:53
Ursprungligen av barbapappa_86:

Appen Väder ger tex en prognos för hela dagen. En titt ut genom fönstret duger inte alltid, tex om det förväntas bli regn senare när det endast är mulet/molnigt.

Appar är en annan sak, givet trådstartens ämne. Själv har jag SMHI-appen. Men litar mest på radarn. Jag tänkte mer på den knapphändiga information man får via ett statusfält. Jag köpte i dagarna en Moto G 4 Plus och den har den här "fantastiska" väder- och klockwidgeten:

Ursprungligen av alix:

Jag tänkte mer på den knapphändiga information man får via ett statusfält.

På iOS 10 så kan man med "visa fler" få upp dagarna. Så enligt mig så fyller den ett syfte. Osäker på hur det ser ut i iOS 9 dock.

  • Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2016-08-05 11:56

Är det bara jag eller har väderwidgeten i notifikationscentret försvunnit i iOS 10?

Ursprungligen av EnDumEn:

Är det bara jag eller har väderwidgeten i notifikationscentret försvunnit i iOS 10?

Funkar för mig. Du kanske behöver lägga till den (eller ta bort och lägga till)?

  • Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2016-08-05 12:35
Ursprungligen av barbapappa_86:

Funkar för mig. Du kanske behöver lägga till den (eller ta bort och lägga till)?

Ah, just det! Jag tog ju bort väder-appen då jag kör med WeatherPal annars. Där var felet.

På iOS kan jag förstå funktionen men på Android ser jag ingen som helst nytta med den.

1
Bevaka tråden