Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Misslyckad uppdatering av Ipad air 2 till iOS 9.3.3

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Hjälp mig någon snälla! Har velat uppdatera Ipad air 2 till iOS 9.3.3 men efter några misslyckanden kom det ett felmeddelande att det inte går att jag uppdatera och att jag skulle återskapa ipad men det funkar inte heller och det kommer hela tiden felkod 56 och ibland 9 eller 18. Allt fungerade perfekt innan uppdateringen. Nu kan inte jag göra något med ipaden det står Itunes simbol med usb kabel hela tiden på skärmen. Den vill kopplas till Itunes men där går inte att uppdatera eller återställa. Den har hängt sig. Vad ska jag göra? Tacksam för hjälp!

Senast redigerat 2016-07-31 21:00

Din touch id kanske är paj:
https://support.apple.com/sv-se/HT205628

Ursprungligen av barbapappa_86:

Din touch id kanske är paj:
https://support.apple.com/sv-se/HT205628

Tack för ditt svar! Jag testade att göra instruktion enligt felkod 53 men kommer inte längre än att klicka på återskapa och uppdatera då kommer det felkod 56 okänd fel och där är det stopp

Ursprungligen av Muminmamma:

Tack för ditt svar! Jag testade att göra instruktion enligt felkod 53 men kommer inte längre än att klicka på återskapa och uppdatera då kommer det felkod 56 okänd fel och där är det stopp

Vad står det på skärmen i datorn när du ansluter iPad med USB sladden ?

Ursprungligen av adress@mac:

Vad står det på skärmen i datorn när du ansluter iPad med USB sladden ?

Någon av dessa två bilder visas på skärmen när jag ansluter iPad med USB sladden. Eftersom jag har försökt detta 100 ggr så väljer jag att återskapa sedan blir samma gång vad jag än väljer. Jag lägger till de bilder också.

Ursprungligen av Muminmamma:

Någon av dessa två bilder visas på skärmen när jag ansluter iPad med USB sladden. Eftersom jag har försökt detta 100 ggr så väljer jag att återskapa sedan blir samma gång vad jag än väljer. Jag lägger till de bilder också.

I början så står det ett serienummer som sedan försvinner och där står det "ej tillämpligt" istället. På iPaden visas äpplen och att den håller på men processen var redan avbruten. Men det slutar alltid med ett felkod och oftast 56. Här är bilder när jag klickar mig vidare för att återskapa iPad. Kan också tillägga att jag inte har någon backup eller säkerhets kopia. Skulle vilja återställa den till fabriksinställningarna men kommer ingenvart,

Testa en annan dator och gärna en annan kabel. Går inte det så tror jag det är service som gäller.

Ursprungligen av Muminmamma:

I början så står det ett serienummer som sedan försvinner och där står det "ej tillämpligt" istället. På iPaden visas äpplen och att den håller på men processen var redan avbruten. Men det slutar alltid med ett felkod och oftast 56. Här är bilder när jag klickar mig vidare för att återskapa iPad. Kan också tillägga att jag inte har någon backup eller säkerhets kopia. Skulle vilja återställa den till fabriksinställningarna men kommer ingenvart,

Har du verkligen originalsladden till iPad ? Verkar som den inte får kontakt med iTunes/datorn.
Laddning är en sak - men tvåvägskommunikation kan bli problem med annat än original.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Testa en annan dator och gärna en annan kabel. Går inte det så tror jag det är service som gäller.

Ursprungligen av adress@mac:

Har du verkligen originalsladden till iPad ? Verkar som den inte får kontakt med iTunes/datorn.
Laddning är en sak - men tvåvägskommunikation kan bli problem med annat än original.

Har testat annan dator, annan sladd och båda är original samt annat nätverk utan att lyckas. Det är något fel på iPaden och ska lämna in den på reparation. Jag lyckades uppdatera en annan iPad med samma dator och sladd utan problem så det måste vara fel på iPaden. Tack för hjälpen

  • Medlem
  • International user
  • 2016-08-01 22:40

Förmodligen hårdvarufel, https://support.apple.com/sv-se/HT204770

Eller kanske något likt detta, http://www.imore.com/apple-comments-error-56-...

1
Bevaka tråden