Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Redigera office-filer i dropbox på ipad.

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungälv
  • 2016-07-24 21:07

Finns det något alternativ till Office 365 för att kunna redigera filer som ligger i dropbox?
Inget emot att betala för en app, men det tar emot att behöva ha en prenumeration för runt 700:- om året för att göra några småjusteringer kanske en gång i månaden.

Vilka typer av filer?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2016-07-25 08:33

Word, Excel.

Är inte Office gratis till iOS? Kan minnas att jag laddade ned och loggade in med min @outlook.com. Annars kan du testa med apples egna program, Pages, Keynote och Numbers.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Är inte Office gratis till iOS? Kan minnas att jag laddade ned och loggade in med min @outlook.com. Annars kan du testa med apples egna program, Pages, Keynote och Numbers.

Det stämmer att det är gratis, på allt under 10" har jag för mig.

Apparna i sig är gratis. Men utan inloggning kan man bara titta på dokument. För att kunna redigera och skriva nya dokument måste man ha ett abonnemang och logga in på det.

Tillägg:
Blir lite osäker nu. Det verkar som att det räcker att logga in på ett vanligt Microsoft-konto. Man behöver nog inget Office 365-abonnemang. (Jag har lite svårt att testa eftersom jag har ett 365-abonnemang på mitt Microsoft-konto.)

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Apparna i sig är gratis. Men utan inloggning kan man bara titta på dokument. För att kunna redigera och skriva nya dokument måste man ha ett abonnemang och logga in på det.

Tillägg:
Blir lite osäker nu. Det verkar som att det räcker att logga in på ett vanligt Microsoft-konto. Man behöver nog inget Office 365-abonnemang. (Jag har lite svårt att testa eftersom jag har ett 365-abonnemang på mitt Microsoft-konto.)

Jag har som sagt inte ett abonnemang knutet till mitt outlook.com och det fungerar fint på min iPad Air och iPhone 6.

Har även läst samma som @keptang nämner, dvs, gratis så länge det är under 10".

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2016-07-25 10:50

Ok, då får jag testa att logga in, har ju ett microsoftkonto, men fattade det som att man måste betala för att redigera.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2016-07-25 15:37

Det fungerade ju alldeles utmärkt, tack!

1
Bevaka tråden