Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple återigen "världens favoritföretag"

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Förra året var Google världens favoritföretag, men i år åker de ut på en teknikalitet och Apple återtar förstaplatsen.

Läs hela artikeln här

Apples policy mot FBI i krypteringsärenden har säkert höjt varumärkets status - åtminstone globalt utanför USA...inrikespolitiskt inom USA så skulle det vara intressant att se hur konflikterna med FBI påverkat varumärket...troligtvis är det fler amerikanska medborgare som ser positivt på Apples "finger" mot Staten och en mindre del av befolkningen som anser att Apple är "landsförrädare".
Någon som sett någon undersökning om detta? (Apple själva har givetvis gjort omfattande "polls" i ärendet, men de resultaten är inte officiella och används bara internt inom Apple)

Hatar inte alla Google numera?

  • Medlem
  • 2016-07-23 08:26
Ursprungligen av Chaosstar:

Hatar inte alla Google numera?

Är inte det lite starkt formulerat?

Ursprungligen av Chaosstar:

Hatar inte alla Google numera?

Vet inte, jag hatar inget företag. Det verkar ganska tramsigt.

Det här med att älska och hata företag är lite löjligt...kan dock hålla med om att det är svårt att gilla ett företag vars enda produkt är sina egna användares uppgifter...slutade själv helt att använda googles produkter för länge sedan på grund av detta. Skulle jag mot förmodan använda något(typ you tube) så kör jag krypterat fullt ut via vpn tjänst...och diverse blockare

Ursprungligen av PaO:

Är inte det lite starkt formulerat?

Tycker det är intressant hur en underdog, ett underground företag som många med mig såg som godheten själv utvecklades till vad Google är idag. Ändamålet kan helga medlen men ju mer fisk man fiskar i grumliga vatten ju längre ifrån det rätta stället kommer hjärtat.

1
Bevaka tråden