Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bilder delar inte bilder

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Thailand
  • 2016-07-10 05:35

Är det fler än jag som har problem med programmet Bilder? Iphoto var jättebra, varför ersattes det?

Nu när jag skall dela en eller flera bilder till Facebook måste jag först exportera bilderna till en mapp, importera dem till Iphoto och dela dem därifrån. Om jag använder delnings-symbolen intill sökrutan slutar programmet fungera. Alla menyerna blir gråa, ingenting händer. Måste tvångsavsluta. Men i fönstret Tvångsavsluta står det inget om att programmet inte svarar, vilket det brukar göra med andra program.

Jag använder inte ICloud.
MacOS 10.11.5 Bilder 1.5

Fungerar alldeles utmärkt för mig att dela foton till FB från Bilder.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-07-10 12:37
Ursprungligen av Stig R:

Är det fler än jag som har problem med programmet Bilder? Iphoto var jättebra, varför ersattes det?

Nu när jag skall dela en eller flera bilder till Facebook måste jag först exportera bilderna till en mapp, importera dem till Iphoto och dela dem därifrån. Om jag använder delnings-symbolen intill sökrutan slutar programmet fungera. Alla menyerna blir gråa, ingenting händer. Måste tvångsavsluta. Men i fönstret Tvångsavsluta står det inget om att programmet inte svarar, vilket det brukar göra med andra program.

Jag använder inte ICloud.
MacOS 10.11.5 Bilder 1.5

Har du ett FB-konto inställt på datorn? Kan du dela bilder till FB från Finder?

Så här ska det fungera.

Det stämmer att Bilder.app ska bli grå när man klickar på delapilen. Det skall dessutom visas ett litet fönster där du delar själva bilden.

  • Medlem
  • Thailand
  • 2017-05-28 12:02

Har använt Iphoto, men testade idag igen med Bilder. Det har ju skett några uppdateringar sedan sist. Nu fungerar det!

1
Bevaka tråden