Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

mejlen kvar i utkorg på mobilen -

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det en inställning jag har missat att mejlen är kvar i utkorgen?

Ursprungligen av calinou:

Är det en inställning jag har missat att mejlen är kvar i utkorgen?

Inte för att låta elak, men du ger oss (som alltid) för lite information.

* Vilken typ av e-post har du ställt in (gmail, Outlook, Hotmail etc)?
* Version på iOS och vilken lur har du?
* Vad har du själv testat för att lösa problemet?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-06-30 14:13

Är de kvar i Utkorgen har de nog inte gått iväg. Kolla Anslutningsgranskaren (vet inte hur Outlook funkar där) om du har kontakt med SMTPservern.
De ska flyttas till Skickat när de har gått iväg.

Edit: missade att det gällde iOS. Är det fortfarande ditt Outlook-konto som har problemet?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-06-30 14:16
Ursprungligen av kenjon:

Är de kvar i Utkorgen har de nog inte gått iväg. Kolla Anslutningsgranskaren (vet inte hur Outlook funkar där) om du har kontakt med SMTPservern.
De ska flyttas till Skickat när de har gått iväg.

Edit: missade att det gällde iOS. Är det fortfarande ditt Outlook-konto som har problemet?

Inte någonstans har @calinou specificerat att det är ovanstående i fetstil som gäller.

Ursprungligen av zinned:

Inte någonstans har @calinou specificerat att det är ovanstående i fetstil som gäller.

Man kan anta att det gäller iOS då tråden ligger i den delen av forumet.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Inte för att låta elak, men du ger oss (som alltid) för lite information.

* Vilken typ av e-post har du ställt in (gmail, Outlook, Hotmail etc)?
* Version på iOS och vilken lur har du?
* Vad har du själv testat för att lösa problemet?

Ursäkta att jag inte förklarade i detalj......trodde att det var bara en allmän inställning jag missat och har tittat runt varje konto men hittar inte något.
Jag har 1 imap (server imap.xxxx.se) och 2 gmail konton (server SMTP-server för Gmail) . Imap är förvald
På imap kontot för utgående post står det smtp.xxxx.se som primärserver och den är "på".
Iphone 6 +
iOS 9.3.2

Ursprungligen av kenjon:

Är de kvar i Utkorgen har de nog inte gått iväg. Kolla Anslutningsgranskaren (vet inte hur Outlook funkar där) om du har kontakt med SMTPservern.
De ska flyttas till Skickat när de har gått iväg.

Edit: missade att det gällde iOS. Är det fortfarande ditt Outlook-konto som har problemet?

Jag kör den vanliga mailapp och inte MS Outlook på min iPhone. Det står att fel uppstod vid leverans av brevet.
Vad gäller få in e-post så fungerar det bra som tur är under tiden jag inte kan använda min MS Outlook på datorn. (annan tråd jag startade angående detta.....)

Ursprungligen av calinou:

...har 1 imap (server imap.xxxx.se) och 2 gmail konton (server SMTP-server för Gmail) . Imap är förvald.På im ap kontot för utgående post står det smtp.xxxx.se som primärserver och den är "på"...

Och problemet gäller bara det IMAP-kontot, eller alla tre kontona?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Och problemet gäller bara det IMAP-kontot, eller alla tre kontona?

Just det. Det stämmer att det skickas från dom andra men inte från IMAP-kontot

Ursprungligen av calinou:

Just det. Det stämmer att det skickas från dom andra men inte från IMAP-kontot

Har du kollat inställningarna med din leverantör? De brukar ha information om vad som ska anges. Om inte så rekommenderar jag att du kontaktar dom.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-06-30 16:09
Ursprungligen av calinou:

Just det. Det stämmer att det skickas från dom andra men inte från IMAP-kontot

Kräver SSL?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Har du kollat inställningarna med din leverantör? De brukar ha information om vad som ska anges. Om inte så rekommenderar jag att du kontaktar dom.

Då har jag kontaktat dom. Det var inställningar som skulle göras om med imap/smtp/ssl samt port för ut- och inkommande.
Nu fungerar ingenting alls och då måste jag lägga upp kontot på nytt. Men eftersom det är många under-inställningar som ska med och att risken är att jag inte kommer ihåg allting......då undrar jag ifall man kan lägga den på nytt och därefter radera den gamla.

Ursprungligen av calinou:

Då har jag kontaktat dom. Det var inställningar som skulle göras om med imap/smtp/ssl samt port för ut- och inkommande.
Nu fungerar ingenting alls och då måste jag lägga upp kontot på nytt. Men eftersom det är många under-inställningar som ska med och att risken är att jag inte kommer ihåg allting......då undrar jag ifall man kan lägga den på nytt och därefter radera den gamla.

Tveksamt om det går. Vem är leverantören?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Tveksamt om det går. Vem är leverantören?

Det är Binero som hjälpte mig. Jag tog bort kontot och lade om den på nytt och det fungerar utmärkt! Tack för hjälpen!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-06-30 21:14
Ursprungligen av calinou:

Då har jag kontaktat dom. Det var inställningar som skulle göras om med imap/smtp/ssl samt port för ut- och inkommande.
Nu fungerar ingenting alls och då måste jag lägga upp kontot på nytt. Men eftersom det är många under-inställningar som ska med och att risken är att jag inte kommer ihåg allting......då undrar jag ifall man kan lägga den på nytt och därefter radera den gamla.

Javisst, så länge det är IMAP är det bara att köra på.
Och skriv ner/spara uppgifterna du fick, så du har dem senare (för dator/iPad etc).

1
Bevaka tråden