Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bittorrent släpper app för Apple TV

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Bittorrent släpper snart en ny app för IOS och Apple TV - med bara lagligt material.

Läs hela artikeln här

  • Avstängd
  • 2016-06-27 22:42

Finns tydligen en app till Apple TV4 som kan spela upp olagligt material.

Ursprungligen av Hffre:

Finns tydligen en app till Apple TV4 som kan spela upp olagligt material.

Typ VLC, eller vilken syftar du på?

Ursprungligen av Hffre:

Finns tydligen en app till Apple TV4 som kan spela upp olagligt material.

Finns en hel del. Vlc, Plex, Air Video HD för att nämna dom jag känner till på rak arm.

Olagligt och olagligt. Apparna spelar upp videomaterial som ligger på ditt nätverk och hur de har hamnat där har de ingen koll på.

Ursprungligen av Hffre:

Finns tydligen en app till Apple TV4 som kan spela upp olagligt material.

Du får det att låta som om allt olagligt material ligger i speciella format, som kräver speciella spelare.

  • Avstängd
  • 2016-06-28 22:34
Ursprungligen av Cancerman:

Finns en hel del. Vlc, Plex, Air Video HD för att nämna dom jag känner till på rak arm.

Ingen av dom där bygger på torrent teknik.

  • Avstängd
  • 2016-06-28 22:38
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Du får det att låta som om allt olagligt material ligger i speciella format, som kräver speciella spelare.

Skrev jag det uttryckligen?

Det finns en app som har möjligheten att streama olagligt material i form av torrentfiler.
Vet inte om det strider mot forumreglerna så jag tänker inte länka till den.

Ursprungligen av Hffre:

Skrev jag det uttryckligen?...

Det är väldigt lätt att tolka din formulering som att du menade det.

  • Avstängd
  • 2016-06-28 23:08
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Det är väldigt lätt att tolka din formulering som att du menade det.

Jag skrev att det finns en app som kan spela upp olagligt material.
Eftersom artikeln handlar Bittorrent som använder torrent tekniken trodde jag att det var underförstått att den jag menade också gör det.

Ursprungligen av Hffre:

Jag skrev att det finns en app som kan spela upp olagligt material.

Just den formuleringen – kan spela upp olagligt material – kan antyda att det skulle finnas en skillnad i att kunna spela upp lagligt respektive olagligt material.

Jag tyckte bara att det var en lite smålustig formulering, ungefär som att: "Den här mediaspelar-appen B kan minsann spela upp olagligt material också. Mediaspelar-app A kan bara spela lagligt material".

Senast redigerat 2016-06-28 23:29
  • Avstängd
  • 2016-06-29 01:30
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Just den formuleringen – kan spela upp olagligt material – kan antyda att det skulle finnas en skillnad i att kunna spela upp lagligt respektive olagligt material.

Jag tyckte bara att det var en lite smålustig formulering, ungefär som att: "Den här mediaspelar-appen B kan minsann spela upp olagligt material också. Mediaspelar-app A kan bara spela lagligt material".

Den klarar av att spela från flera olika källor och en av dom är källorna är olagliga torrent-filer så formuleringen är korrekt.
Kul att jag kan roa dig och jag är övertygad om att du förstod vad jag menade så dina följdfrågor var i grund och botten onödiga.

Hur vet man att det är en olaglig torrenttfil då? Vad skiljer en olaglig torrentfil från en laglig?

Btw. Vilken app klarar av att spela upp torrentfiler?

Edit: För att vara tydlig. Som jag ser det så beskriver torrentfilen datat som delas ut. Den filen är inte en spelbar videofil. Datafilen delas via ett peer-to-peer nätverk där du aldrig kan garantera att materialet som delas kommer i rätt ordning till din dator. Så även om du delar ut en videofil så ser jag inte hur torrentprogrammet ska kunna spela upp filmen innan allt är nerladdad.

Jag kan fortsätta med att fråga vilken app som är en kombinerad torrentklient och videospelare. Det låter som en konstig kombination.

Senast redigerat 2016-06-29 11:34
  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-06-29 09:22
Ursprungligen av Hffre:

Skrev jag det uttryckligen?

Hur läser du text, egentligen? Han skrev "du får det att låta som".

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-06-29 12:48
Ursprungligen av Hffre:

Det finns en app som har möjligheten att streama olagligt material i form av torrentfiler.
Vet inte om det strider mot forumreglerna så jag tänker inte länka till den.

Det kan väl inte vara emot forumreglerna att länka till en app som finns i App Store för Apple TV?

Jag antar att du menar Squire som du nämnde i en annan tråd. Vad jag kan utläsa från hemsidan så behöver man ha Squire Helper installerad på en mac för att ansluta till en Squire community stream. I den senaste versionen ska det vara tillagt att AppleTV-appen kan spela upp från en Plex-server, ännu inte från en generisk NAS. Den är väl ganska lik alla andra klientappar för Apple TV som presenterar och spelar upp filmer man har liggande på sin mac eller hemmaserver? Eller har jag missförstått, kan Squire för Apple TV fungera självständigt?

  • Avstängd
  • 2016-07-02 06:55
Ursprungligen av BlackSmp:

Hur vet man att det är en olaglig torrenttfil då? Vad skiljer en olaglig torrentfil från en laglig?

Btw. Vilken app klarar av att spela upp torrentfiler?

Edit: För att vara tydlig. Som jag ser det så beskriver torrentfilen datat som delas ut. Den filen är inte en spelbar videofil. Datafilen delas via ett peer-to-peer nätverk där du aldrig kan garantera att materialet som delas kommer i rätt ordning till din dator. Så även om du delar ut en videofil så ser jag inte hur torrentprogrammet ska kunna spela upp filmen innan allt är nerladdad.

Jag kan fortsätta med att fråga vilken app som är en kombinerad torrentklient och videospelare. Det låter som en konstig kombination.

Ursprungligen av IngoX:

Det kan väl inte vara emot forumreglerna att länka till en app som finns i App Store för Apple TV?

Jag antar att du menar Squire som du nämnde i en annan tråd. Vad jag kan utläsa från hemsidan så behöver man ha Squire Helper installerad på en mac för att ansluta till en Squire community stream. I den senaste versionen ska det vara tillagt att AppleTV-appen kan spela upp från en Plex-server, ännu inte från en generisk NAS. Den är väl ganska lik alla andra klientappar för Apple TV som presenterar och spelar upp filmer man har liggande på sin mac eller hemmaserver? Eller har jag missförstått, kan Squire för Apple TV fungera självständigt?

Mycket riktigt är det den appen jag menade.
Ok tekniskt sett så är det inte själva appen som laddar hem torrentfilen utan det är hjälp appen.
Antar att det är därför som den har gått igenom AppStores granskning.

Angående funktionen så börjar den att spela upp filmen/serien innan allt är nerladdat.
Går att spola fram och tillbaka också men tar naturligtvis sin tid innan det buffrats klart.

I dags läget så går det inte att använda den utan hjälp appen men enligt utvecklaren arbetar han på en lösning.

1
Bevaka tråden