Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Google gör egen telefon

Tråden skapades och har fått 31 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Sökjätten Google vill skaffa större kontroll över ekosystemet Android, och satsar på en smart telefon under eget märke enligt en ny rapport.

Läs hela artikeln här

Låter lovande!

Detta har jag hört var sjätte månad i 4 år nu. Jag säger inte att det är bluff...jag säger bara att jag hört det var sjätte månad i 4 år nu. Kanske blir det av denna gång. Det blir isåfall säkert en utmärkt lur.

  • Medlem
  • 2016-06-27 18:24

Lurigt.

  • Avstängd
  • 2016-06-27 22:31
Ursprungligen av Demiurgen:

Detta har jag hört var sjätte månad i 4 år nu. Jag säger inte att det är bluff...jag säger bara att jag hört det var sjätte månad i 4 år nu. Kanske blir det av denna gång. Det blir isåfall säkert en utmärkt lur.

En "utmärkt" lur blanda alla andra "utmärkta" lurar.
Med andra ord ett misslyckat projekt för den kommer garanterat inte sticka ut från mängden att den kommer bli någon storsäljare.

  • Medlem
  • 2016-06-27 23:24
Ursprungligen av Hffre:

... den kommer garanterat inte sticka ut från mängden att den kommer bli någon storsäljare.

Vad bra, då vet vi det. Google, stoppa alla planer!

  • Avstängd
  • 2016-06-27 23:32
Ursprungligen av alix:

Vad bra, då vet vi det. Google, stoppa alla planer!

Vad är det med Google´s planer som är så överlägsna redan existerande tillverkare att dom skulle klara av att ta marknadsandelar?
Finns flera tillverkare som verkligen gör utmärkta telefoner men förlorar stora pengar så det är inget som säger att Google skulle vara annorlunda.

Ursprungligen av Hffre:

Vad är det med Google´s planer som är så överlägsna redan existerande tillverkare att dom skulle klara av att ta marknadsandelar?
Finns flera tillverkare som verkligen gör utmärkta telefoner men förlorar stora pengar så det är inget som säger att Google skulle vara annorlunda.

Fast marknadsandelar är inte viktigt, det har Apple sagt. Så Google behöver väl inte fokusera på det.

Själv tycker jag det bara är intressant att Google satsar på något eget och ser fram emot vad man har att visa, om det nu finns någon verklighet i detta. Konkurrens är bara bra för oss konsumenter.

  • Avstängd
  • 2016-06-27 23:43
Ursprungligen av Anderlind:

Fast marknadsandelar är inte viktigt, det har Apple sagt. Så Google behöver väl inte fokusera på det.

SJälv tycker jag det bara är intressant att Google satsar på något eget och ser fram emot vad man har att visa, om det nu finns någon verklighet i detta. Konkurrens är bara bra för oss konsumenter.

För Apple är det sant för dom lyckas att gå med vinst utan att ha stora marknadsandelar.
Men jag har inte sett att andra lyckas och det lär inte Google göra heller.
Visst konkurrens är bra men i detta fall är det ingen direkt konkurrens mot Apple utan andra tillverkare som använder Android.
Är inte den marknaden redan urvattnad så vet inte jag

  • Medlem
  • 2016-06-27 23:46
Ursprungligen av Hffre:

Vad är det med Google´s planer som är så överlägsna redan existerande tillverkare att dom skulle klara av att ta marknadsandelar?
Finns flera tillverkare som verkligen gör utmärkta telefoner men förlorar stora pengar så det är inget som säger att Google skulle vara annorlunda.

Ja, inte vet jag, men du tycks veta.

Ursprungligen av Hffre:

För Apple är det sant för dom lyckas att gå med vinst utan att ha stora marknadsandelar.
Men jag har inte sett att andra lyckas och det lär inte Google göra heller.
Visst konkurrens är bra men i detta fall är det ingen direkt konkurrens mot Apple utan andra tillverkare som använder Android.
Är inte den marknaden redan urvattnad så vet inte jag

Ingen har väl sagt att Googles plan är att konkurrera mot Apple i detta rykte.
Tänkte mer fördelar för konsumenter som får mer att välja på, kanske, om det blir något.

  • Avstängd
  • 2016-06-27 23:56
Ursprungligen av alix:

Ja, inte vet jag, men du tycks veta.

Jag trodde detta var ett diskussions forum där man spekulerar/vädrar sina åsikter?
Att du tar mina ord som att jag vet säger mer om dig och vad du anser dina ord står för.
Visst kan jag skriva "Jag tror" , "Jag anser" före varje mening men jag sket i det för jag trodde det var underförstått.

  • Avstängd
  • 2016-06-28 00:19
Ursprungligen av Anderlind:

Ingen har väl sagt att Googles plan är att konkurrera mot Apple i detta rykte.
Tänkte mer fördelar för konsumenter som får mer att välja på, kanske, om det blir något.

Och mitt inlägg var inte en replik på ett sådant påstående utan ett luftande av min åsikt.

  • Medlem
  • 2016-06-28 00:31
Ursprungligen av Hffre:

Jag trodde detta var ett diskussions forum där man spekulerar/vädrar sina åsikter?
Att du tar mina ord som att jag vet säger mer om dig och vad du anser dina ord står för.
Visst kan jag skriva "Jag tror" , "Jag anser" före varje mening men jag sket i det för jag trodde det var underförstått.

"Underförstått"? Du skrev att den garanterat inte blir någon storsäljare. Hur ska man kunna "underförstå" sådant? Som att du egentligen inte menar vad du skriver? Okej, då vet vi det.

  • Avstängd
  • 2016-06-28 00:37
Ursprungligen av alix:

"Underförstått"? Du skrev att den garanterat inte blir någon storsäljare. Hur ska man kunna "underförstå" sådant? Som att du egentligen inte menar vad du skriver? Okej, då vet vi det.

Jag menar vad jag skriver och bara för att jag skriver "garanterat" betyder det inte att jag vet utan det är min personliga åsikt.
Förresten så skrev jag

Citat:

garanterat inte sticka ut från mängden

Motorola då?

Google gör väl redan en telefon i form av ara projektet. Är detta en annan telefon man menar?

En produkt behöver inte "sticka ut" för att bli storsäljare. En produkt kan t.o.m. vara totalt usel och ändå bli en storsäljare.
Kvalitet och/eller originalitet har ingen automatisk koppling till framgång - markndskrafterna funkar inte så. Historien visar - oavsett produkt - att ibland vinner "bra" grejer, men ofta vinnes ren skit.
När det gäller smartphones så har föresten ingenting "stuckit ut" sedan den första iPhone kom. Googles satsning blir säkert en lur som är lika bra/dålig som Apple/Samsung/HTC. Den kommer också att se likadan ut...eftersom en smartphone med Android/iOS inte kan se annorlunda ut så länge vi Homo Sapiens ser ut som vi gör och använder våra lemmar och sinnen på det sätt vi gör.

Ursprungligen av Hffre:

En "utmärkt" lur blanda alla andra "utmärkta" lurar.
Med andra ord ett misslyckat projekt för den kommer garanterat inte sticka ut från mängden att den kommer bli någon storsäljare.

  • Medlem
  • 2016-06-28 10:38
Ursprungligen av Hffre:

Jag menar vad jag skriver och bara för att jag skriver "garanterat" betyder det inte att jag vet utan det är min personliga åsikt. ...

Hur du menar och därmed formulerar dig är säkert självklart för dig. Vi andra läser vad du faktiskt skriver och vad det innebär med språkliga mått mätt. Inte svårare än så.

  • Medlem
  • 2016-06-28 18:04

Som en tidigare skrivit, det är ju bara bra med konkurrens för oss konsumenter. Det är bra att fler slänger sig in i "matchen" på den redan mättade marknaden. Nexus telefonerna idag är ju riktigt bra så det kan ju bara bli bättre. Jag tror ändå att Google har en bra chans här och tror inte att det blir ett alltför stort misslyckande ändå.

  • Avstängd
  • 2016-06-28 22:31
Ursprungligen av alix:

Hur du menar och därmed formulerar dig är säkert självklart för dig. Vi andra läser vad du faktiskt skriver och vad det innebär med språkliga mått mätt. Inte svårare än så.

Du tycks haka upp dig på ordet "garanterat" och att det skulle betyda att jag vet något du inte vet.
Är ganska så självklart att jag inte vet hur det kommer gå med Google´s satsning.
Därav min replik att det är "uppenbart" att det var min personliga åsikt jag uttryckte.
Är du 99mac´s språkpolis man måste få godkännande ifrån när man postar.
Slappna av lite och försök att läsa mellan raderna.

  • Avstängd
  • 2016-06-28 22:33
Ursprungligen av WiFi:

Som en tidigare skrivit, det är ju bara bra med konkurrens för oss konsumenter. Det är bra att fler slänger sig in i "matchen" på den redan mättade marknaden. Nexus telefonerna idag är ju riktigt bra så det kan ju bara bli bättre. Jag tror ändå att Google har en bra chans här och tror inte att det blir ett alltför stort misslyckande ändå.

Hur kan det vara bra för en redan mättad marknad att det kommer en till aktör?
Om du hade skrivit att det är bra för konsumenterna hade jag köpt det

  • Medlem
  • 2016-06-28 23:15
Ursprungligen av Hffre:

Du tycks haka upp dig på ordet "garanterat" och att det skulle betyda att jag vet något du inte vet.
Är ganska så självklart att jag inte vet hur det kommer gå med Google´s satsning.
Därav min replik att det är "uppenbart" att det var min personliga åsikt jag uttryckte.
Är du 99mac´s språkpolis man måste få godkännande ifrån när man postar.
Slappna av lite och försök att läsa mellan raderna.

Google kommer garanterat att lyckas med sin satsning.

  • Medlem
  • 2016-06-28 23:33
Ursprungligen av Hffre:

Hur kan det vara bra för en redan mättad marknad att det kommer en till aktör?
Om du hade skrivit att det är bra för konsumenterna hade jag köpt det

Läs inlägget igen.

Citat:

Som en tidigare skrivit, det är ju bara bra med konkurrens för oss konsumenter. Det är bra att fler slänger sig in i "matchen" på den redan mättade marknaden. Nexus telefonerna idag är ju riktigt bra så det kan ju bara bli bättre. Jag tror ändå att Google har en bra chans här och tror inte att det blir ett alltför stort misslyckande ändå.

Varför skulle det inte vara bra för? Företagen får en allt större press på sig och det blir allt viktigare att leverera bra produkter. Konkurrens leder till bättre varor för en längre kostnad.

  • Avstängd
  • 2016-06-29 01:36
Ursprungligen av alix:

Google kommer garanterat att lyckas med sin satsning.

Nej det tror jag inte
Det kommer bli som med mycket annat dom företar sig....lägger ner efter ett tag.
Kolla på Wiki på nerlagda tjänster/produkter

  • Avstängd
  • 2016-06-29 01:44
Ursprungligen av WiFi:

Läs inlägget igen.

Varför skulle det inte vara bra för? Företagen får en allt större press på sig och det blir allt viktigare att leverera bra produkter. Konkurrens leder till bättre varor för en längre kostnad.

Ledsen satt och skrev på ett annat inlägg samtidigt så jag missade det.
Nej jag tror inte att det är enbart bra för oss konsumenter i alla lägen och i det långa loppet.

  • Medlem
  • 2016-06-29 02:38
Ursprungligen av Hffre:

Ledsen satt och skrev på ett annat inlägg samtidigt så jag missade det.
Nej jag tror inte att det är enbart bra för oss konsumenter i alla lägen och i det långa loppet.

Utveckla gärna, varför inte? Det är ju bra om de försöker och det finns ju alltid en chans att det blir riktigt bra.

Ursprungligen av alix:

Hur du menar och därmed formulerar dig är säkert självklart för dig. Vi andra läser vad du faktiskt skriver och vad det innebär med språkliga mått mätt. Inte svårare än så.

Som en del av "vi andra" så hade jag inga problem att förstå vad som menades. Om du tycker att det är så noga med exakta formuleringar så får får du nog tänka igenom dina egna formuleringar.

I det här fallet, betyder "vi andra" "jag" eller "några av oss"? Det kan i alla fall inte betyda "alla oss andra" eftersom jag inte kan räknas in...

  • Medlem
  • 2016-06-29 13:45
Ursprungligen av BlackSmp:

Som en del av "vi andra" så hade jag inga problem att förstå vad som menades. Om du tycker att det är så noga med exakta formuleringar så får får du nog tänka igenom dina egna formuleringar.

I det här fallet, betyder "vi andra" "jag" eller "några av oss"? Det kan i alla fall inte betyda "alla oss andra" eftersom jag inte kan räknas in...

Dessvärre kan jag inte ta ansvar för dina identifikationsproblem. Det är bara du själv som kan avgöra om du hör till "vi andra" eller ej.

Ursprungligen av alix:

Dessvärre kan jag inte ta ansvar för dina identifikationsproblem. Det är bara du själv som kan avgöra om du hör till "vi andra" eller ej.

Vilka identifikationsproblem? Det är inte jag som försökte inkludera alla andra i dina problem att förstå vissa texter.

Bevaka tråden