Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: 5K-skärm fortfarande på gång

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple arbetar fortfarande på en potent ersättare till Thunderbolt Display som pensionerades förra veckan.

Läs hela artikeln här

Hoppas det blir OLED!

Ursprungligen av Sebbe_K:

Hoppas det blir OLED!

Då blir den nog jädrigt dyr.

Ursprungligen av CekariYH:

Då blir den nog jädrigt dyr.

Antingen "Jädrigt" dyr eller "jädrigt" konkuranskraftig!

Hoppas ryktet stämmer! OM det stämmer så är nog anledningen bara "branding" - Apple fortsätter med skärmar trots att det troligtvis är bad bizniz (för Apple betyder det inte nödvändigtvis förlust - utan bad biz är plusminusnoll eller bara liten vinstmarginal) för att dessa skärmar SYNS - det är ju trots allt världens vackraste skärmar (att konkurenterna inte lyckas göra lika vackra skärmar - utan att kopiera rakt av - är ett mysterium). Dessutom så är det det där med MacMini och MacPro - dom behöver skärmar.
Priset för denna eventuella nya skärm blir högre än andra motsvarande (fulare och trots allt inte helt motsvarande) - så klart - men det spelar ingen roll för rik medelklass och företag. Att man kan ställa ner sin MacBook och trycka i två kontakter (kanske blir en kontakt) och få "allt" (laddning etc etc) ÄR coolt.

Undra om man hinner få se den under sin livstid

Ursprungligen av Popelipop:

Undra om man hinner få se den under sin livstid

Beror väll på när du tänker gå o dö?

Hehe, hoppas du inte tar den kommentaren för hårt!

Kommer en ny skärm så kommer den inom kort - annars skulle Apple inte helt lagt ner den "gamla". Senast slutet augusti gissar jag.

OM den inte kommer föränn senare i höst eller t.o.m. början nästa år så är det en allvarlig störning i Apples plan gissar jag...antingen rent tekniska problem eller att dom inte fått tillräckligt mycket flöde från underleverantlrer (LCD/OLED...och grafikkretsar om det stämmer att den får egen grafikmotor). Någonting har isåfall hänt.

Ursprungligen av Sebbe_K:

Beror väll på när du tänker gå o dö?

Hehe, hoppas du inte tar den kommentaren för hårt!

Haha ! Inget jag har planerat så inte under överskådlig framtid iallafall. ;D

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-06-28 08:33

En fundering... Även om jag hoppas Apple inte lämnat skärm + hub + eGPU framtiden, har Apple någonsin tidigare lagt ner en produkt för att ett par månader senare lansera en ny?

Mac Pro 2012 kommer till minnet som fick sluta säljas i Europa våren 2013 innan en ersättare fanns, dock var det inte en plan Apple hade direkt...

Nej, det har nog aldrig hänt...och detta gör att jag inderst inne betraktar Apple och externa bildskärmar som ett passerat kapitel. Om detta är Solvalla så sätter jag pengarna - med 90% övertygelse - på att det inte alls kommer någon ny skärm från Apple.

10% osäkerhet beror på att en del grejer inte är som på Jobs tid...Cook gör ofta annorlunda. Och...det har inte kommit någon press-release om att dom lägger ner produktionen av externa skärmar. En sådan press-release skulle sälja slut på kvarstående lager på nolltid.
En annan del i 10%'aren är att det skulle vara så coolt och sanslöst fenomenalt om dom släpper en fet skärm med inbyggt grafikkort...en kongenial pjäs till alla deras extremt slimmade bärbara Macar som i sig själv har grafikmotor av klenaste sort. En kund som vill kunna ta med sig sin MB/MBP men OCKSÅ sitta på arbetsplatsen och jobba med tyngre grafik utan att behöva köpa en iMac för just det ändamålet...väntar ju på denna sköna lösning. Det blir ju en dyyyr skärm för proffs och entusiaster med fetare plånbok...men sammantaget är det en hel del.

Jag skulle själv tänka om nästa gång jag byter ut en maskinpark om denna skärm fanns...jag skulle nöja mig med den skärmen och en MBP hemma (på jobbet är det MacPro som gäller och jag hoppas vid gudarna att Apple fortsätter med dessa fantastiska maskiner...och det tror jag dom gör (av anledningar jag tidigare ältat här) även om dom inte tjänar stora stålar på burken). Ingen iMac kommer i närheten av den kraft en fet bestyckad MacPro har...och det kommer dom aldrig att ha...tror inte Apple börjar kränga iMacs för 60 tusen spänn.

Ursprungligen av Erik.dv:

En fundering... Även om jag hoppas Apple inte lämnat skärm + hub + eGPU framtiden, har Apple någonsin tidigare lagt ner en produkt för att ett par månader senare lansera en ny?

Ursprungligen av Erik.dv:

har Apple någonsin tidigare lagt ner en produkt för att ett par månader senare lansera en ny?

Lades inte iMac G4 ner ett par månader innan iMac G5 lanserades?

1
Bevaka tråden