Tjänster hos Apple nere?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-06-01 21:00

Jag får studsande dock-ikon och då meddelade i iTunes om att det inte går att ansluta till iTunes Köp samt Apple Music, fler med samma issues?

Inga problem enligt Apple; https://www.apple.com/support/systemstatus/

Men det betyder ju inte att det inte skulle kunna vara problem för det.
Provade gå in i App Store här och det fungerar iallafall.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-06-01 21:44

Jag hade problem att ladda ner en ny app till iPhonen igår kväll. Statussidan visade grönt då också. 30 min senare funkade det.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2016-06-01 22:51
Ursprungligen av zinned:

Jag får studsande dock-ikon och då meddelade i iTunes om att det inte går att ansluta till iTunes Köp samt Apple Music, fler med samma issues?

Kollegan sitter tokig för att han köpt ny Mac men visade sig vara ett demo-ex.
Får inte startat Internet recovery för ominstallation.

Ursprungligen av illerG:

Kollegan sitter tokig för att han köpt ny Mac men visade sig vara ett demo-ex.
Får inte startat Internet recovery för ominstallation.

http://forums.whirlpool.net.au/archive/249339...
Nätverksproblem, prova med sladd eller till ett nätverk med WPA (ej WPA2).

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2016-06-01 23:43
Ursprungligen av reboot81:

http://forums.whirlpool.net.au/archive/249339...
Nätverksproblem, prova med sladd eller till ett nätverk med WPA (ej WPA2).

Öppet nätverk. Med andra ord ingen säkerhet. Knappast krypterings-problem då.

Nej problemet ligger i servern. Inte klienten idag.

Han får i vilket fall som helst ett USB-minne imorgon av mig.

Verkar vara problem dagligen med Apples molntjänster.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-06-02 09:06
Ursprungligen av keptang:

Verkar vara problem dagligen med Apples molntjänster.

Brukar inte stöta på några issues men igår gjorde jag. Har inte haft möjlighet än att testa hur de fungerar idag.

Kan det vara så att det är vi besökare som notifierar Apple om problem genom att besöka sidan https://www.apple.com/support/systemstatus/ istället för att Apple informerar oss användare?

Ursprungligen av zinned:

Brukar inte stöta på några issues men igår gjorde jag. Har inte haft möjlighet än att testa hur de fungerar idag.

Jag hade inga problem igår men såg en hel del andra på nätet som hade bekymmer, så det är väl lite random.

1
Bevaka tråden