Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kommer inte åt Bilder efter återinstallation av OS X Yosemite

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2016-05-25 23:24

Hej!

Jag uppdaterade operativsystemet på min dator från Yosemite till El Capitan vilket visade sig vara ett
misstag då Outlook inte fungerade efter det. Under tiden jag hade El Capitan tog jag över mina bilder
(ca 6000 bilder) från iphoto till Bilder. Nu när jag återinstallerat Yosemite på macen så kan jag inte
öppna bilderna! Det kommer upp ett meddelande där det står att bilblioteket skapades i en nyare
version av Bilder och att jag måste uppdatera Bilder. Med vart hittar jag en uppdatering för den appen?
Det finns inte i Appstore i alla fall. Hjälp!

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-05-26 00:42

En nyare version av Bilder.app får du genom att installera El Capitan.
Körde du senaste Outlook på El Capitan?

  • Medlem
  • 2016-05-26 06:01

Jag vet inte om det var den senaste, men jag läste att det var ett "erkänt" problem med El Capitan då för några månader sedan.
Till saken hör att jag även använder min dator i jobbet och att de inte vill att vi använder El Capitan än då det också orskar problem med de senaste versionerna av b la ArchiCad.

Har du testat att lägga tillbaka ditt iPhoto bibliotek från din senaste backup med Yosemite (innan du installerade El Capitan vill säga)?

I värsta fall så finns dina bilder i ~/Pictures/Bilder-bibliotek.photoslibrary/Masters. Den sista katalogen innehåller fler underkataloger för de år som du har kort ifrån. Dessa har i sin tur underkataloger för de olika månaderna och till sist en katalog med ett datum/klockslag. Lite osäker på hur man sorterat in korten i de olika katalogerna, förmodligen är det baserat på när Bilder appen har tagit hand om / importerat korten. Hur som helst så innehåller ju bilderna i sig information om när de är tagna.
Dessa bilder kan du importera in i ett nytt bibliotek i Bilder eller iPhoto beroende på vad du väljer. Tyvärr kommer du att bli av med alla album etc. som du skapat upp, men bilderna är i alla fall intakta.

1
Bevaka tråden