Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple skickar uppdatering till Airport

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu finns en ny firmware till Apples Airport-modeller att ladda ned som förbättrar stabiliteten och prestandan.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2016-05-25 14:20

Uppdaterat båda, hoppas det kan göra lite skillnad.

Ursprungligen av JohannesKBA:

Uppdaterat båda, hoppas det kan göra lite skillnad.

Har du haft problem med stabiliteten?

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2016-05-26 11:59
Ursprungligen av morberg:

Har du haft problem med stabiliteten?

Ja, både hastighetsproblem (på längre avstånd än typ 3 meter) och tappad AirPlay-kommunikation.

Så länge jag kört trådat har det dock inte varit några problem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-05-26 12:57
Ursprungligen av JohannesKBA:

Uppdaterat båda, hoppas det kan göra lite skillnad.

Förstår inte, vad då uppdaterat båda? Du behöver ju bara en uppdatering.

Ursprungligen av Gnulia:

Förstår inte, vad då uppdaterat båda? Du behöver ju bara en uppdatering.

Han kanske har två enheter

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-05-26 13:22
Ursprungligen av barbapappa_86:

Han kanske har två enheter

Ja, så kan det naturligtvis vara, så det kan bli

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2016-05-26 13:39
Ursprungligen av JohannesKBA:

Ja, både hastighetsproblem (på längre avstånd än typ 3 meter) och tappad AirPlay-kommunikation.

Så länge jag kört trådat har det dock inte varit några problem.

Jag är mycket nyfiken av dina erfarenheter. Jag känner igen mig i dina problem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-05-26 14:07

Kört uppdateringen, allt gick bra!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-05-27 09:45

Körde dem här på jobbet (3 enheter) tycker allmänt nätverket är snabbare. Framför allt mot äldre enheter!

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2016-05-27 18:51
Ursprungligen av Gnulia:

Ja, så kan det naturligtvis vara, så det kan bli

Precis, jag uppdaterade min Time Capsule med 7.7.7 och min Airport Express med 7.6.7. Så det stämmer som @barbapappa_86 sa; "han kanske har två enheter"

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2016-05-27 19:07
Ursprungligen av Spooky:

Jag är mycket nyfiken av dina erfarenheter. Jag känner igen mig i dina problem.

Har haft en tråd här på 99 om mina anslutningsproblem. Det gäller i princip alla enheter; Macbook Air 2014, iPad Mini, iPhone 5S och Apple TV4. Om jag sitter precis vid Airport-enheten (Time Capsulen eller Airport Expressen) så är hastigheterna jättebra, uppemot 60-80 Mbit/s nedströms (Jag har 100 Mbit/s-fiber in i huset). Rör jag mig till ett annat rum är hastigheterna mellan 5-15 Mbit/s nedströms. Oavsett om jag kör på 2,4 Ghz eller 5 Ghz.

Jag kör nu en trådad RJ45-anslutning mellan min Thunderbolt-skärm och Time Capsulen, och så jackar jag in laptopen i den när jag vill arbeta med högre hastigheter. Därutöver kör jag 2st Homepluggar med AV2 till andra rum där jag trådat in några av mina andra enheter. Expressen är också trådad numera. Använder endast WiFi till telefonen, och då främst i samma rum som Time Capsulen. Apple TV:n är den enda enheten som är långt ifrån Airport-enheterna som fungerar någorlunda bra trådlöst. Buffrar ibland emellanåt, men ingenting som stör mig nämnvärt.

AirPlay fungerar också så länge jag är i samma rum som Expressen. Går jag t ex till köket med telefonen i fickan börjar musiken hoppa. Har dock dammat av mina gamla vinyler och börjat köpa på mig lite nytt, och då hackar inte musiken - enda i-landsproblemet är väl att jag får vända sida var 15:e minut, men det kan jag leva med Haha.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2016-05-29 15:21

Min AirPort Express har fungerat utan några som helst problem sedan jag skaffade den för flera år sedan. Häromdagen kom en uppmaning att uppdatera, vilket jag försökte via min iMac. Jag kom ganska långt i processen, men det blev tvärstopp så snart jag försökte med själva uppdateringen. Då försökte jag med min iPhone, och då gick det bättre, dioden blev grön och jag lyckades t.o.m. få ut ljud genom de anslutna högtalarna, dock bara en kort stund. Varje senare försök har misslyckats, och det värsta är att hela nätverket på något sätt påverkas så länge strömsladden är ansluten till Expressen. Så snart jag drar ur den, fungerar allt normalt igen. Vad är det som händer?

Ursprungligen av Sleven:

Min AirPort Express har fungerat utan några som helst problem sedan jag skaffade den för flera år sedan. Häromdagen kom en uppmaning att uppdatera, vilket jag försökte via min iMac. Jag kom ganska långt i processen, men det blev tvärstopp så snart jag försökte med själva uppdateringen. Då försökte jag med min iPhone, och då gick det bättre, dioden blev grön och jag lyckades t.o.m. få ut ljud genom de anslutna högtalarna, dock bara en kort stund. Varje senare försök har misslyckats, och det värsta är att hela nätverket på något sätt påverkas så länge strömsladden är ansluten till Expressen. Så snart jag drar ur den, fungerar allt normalt igen. Vad är det som händer?

Testa återställ den.

1
Bevaka tråden