Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Platsinformation Safari vid Google-sökning

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter senaste uppdateringen av programvaran måste jag ständigt godkänna att Google vill se och anv min nuvarande plats. Tidigare räckte det med ett godkännande. Nu kommer det hela tiden. Samma sak på iPhone. Har kollat inställningar. Någon med samma problem?

Inställningar
Intigritetsskydd
Platstjänster
Ändra Safari till När appen används

Tack, men jag har det redan inställt så...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-05-25 15:43

Tvärtom faktiskt, ställ in Integritetskydd > Platstjänster > Safari till Aldrig så slipper man få frågan. I alla fall enligt min erfarenhet med sajten www.vasttrafik.se (datoranpassade sidan) som är oerhört tjatig.

Men det kan också vara något knas i den sparade webplatsdatan. Gå till Inställningar > Safari > Avancerat > Webplatsdata och ta bort allt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-05-25 15:48

Antar att din fråga gäller iOS (iPad och iPhone), men du hade placerat tråden under OS X
Nämner därför att Safari på OS X har en egen inställning: Safari > Inställningar > Integritetsskydd /Fråga dagligen /Fråga en gång /Neka

Snurrade till det lite med iOS och X
Det stämmer att det är Safari på Macen som frågar så.
Det konstiga är att jag inte fått denna frågan på iPaden eller iPhonen vid varje besök på samma sajt innan och jag har inte ändrat mina inställningar.

Ett långt tag blev jag dock uppmanad att logga in på mitt Apple-ID minst en gång om dagen. Lite strul får man väl räkna med även om det är störigt!

Provar rensa och stänga av i inställningar.
Tack!

1
Bevaka tråden