Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Enkelt chattprogram mellan macar?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2016-05-24 22:11

Hej.

Jag söker efter ett enkelt chattprogram som man kan ha mellan kollegorna internt. Vad finns det? Helst inga svindyra lösningar och framförallt inte med Microsoft inblandat!

Någon som har något bra tips?

Vad menar du med "internt"? Menar du att det ska gå direkt mellan Macarna, och inte via internet, eller?

Annars skulle jag väl säga "Meddelanden" (iMessage).

  • Medlem
  • 2016-05-24 22:32
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vad menar du med "internt"? Menar du att det ska gå direkt mellan Macarna, och inte via internet, eller?

Annars skulle jag väl säga "Meddelanden" (iMessage).

Ja det var så jag menade. iMessage blandar ju in appleID med telefoner och allt vad det innebär. Det kan iofs gå över internet också, men mer likt messenger, ICQ etc, fast mycket enklare

  • Medlem
  • 2016-05-24 23:20
Ursprungligen av Fox32:

Ja det var så jag menade. iMessage blandar ju in appleID med telefoner och allt vad det innebär. Det kan iofs gå över internet också, men mer likt messenger, ICQ etc, fast mycket enklare

Har du kollat Adium? https://adium.im/

  • Medlem
  • 2016-05-24 23:29
Ursprungligen av alix:

Har du kollat Adium? https://adium.im/

Tack! Det var precis något sådant jag letade efter. Kan köra via Bonjour och inte signa upp. Ska bli intressant att se om det funkar enkelt i morgon på jobbet..

Tack igen!

Messages fungerar lokalt också.

  • Medlem
  • 2016-05-24 23:53

Tack det hade jag ingen aning om Kanske trots allt är den bästa lösningen. Kan dock inte lägga till ena Bonjour konto i meddelanden. Står "inaktivt" måste man aktivera den funktionen på något sätt?

edit: Löste det!

Senast redigerat 2018-07-23 15:00
Ursprungligen av barbapappa_86:

Slack är fett najs.

1
Bevaka tråden