Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spotify sänker priserna för familjer

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Musiktjänsten Spotify sänker priserna, och en familj på sex personer kan nu få varsitt konto för 149 kronor per månad.

Läs hela artikeln här

Äntligen!

Hur funkar detta? Måste man vara släkt på något sätt eller kan jag bilda "Spotify-familj" men vänner? Har kompisar idag med Spotify och känns ju som ett bra pris om man går ihop några och delar på ett familjeabonnemang.

Ursprungligen av Sledde:

Hur funkar detta? Måste man vara släkt på något sätt eller kan jag bilda "Spotify-familj" men vänner? Har kompisar idag med Spotify och känns ju som ett bra pris om man går ihop några och delar på ett familjeabonnemang.

Det står på sidan: https://www.spotify.com/se/family/

  • Medlem
  • Lund
  • 2016-05-25 12:49
Ursprungligen av barbapappa_86:

Det står på sidan: https://www.spotify.com/se/family/

Jag har gått igenom villkoren men hittar bara:

Citat:

Premium for Family är tillgängligt för dig och upp till fem familjemedlemmar.

Citat:

ger den förste kontoinnehavare och upp till fem (5) underordnade konton ("underkonton") rätt att få tillgång

En raderad supportsida sa följande:

Citat:

your family (or friends at the same address)

Hittar inget på Google men antar att utelämnandet av "nej" från Spotify är ett svar i sig själv.

Ursprungligen av ducedo:

Jag har gått igenom villkoren men hittar bara:

En raderad supportsida sa följande:

Hittar inget på Google men antar att utelämnandet av "nej" från Spotify är ett svar i sig själv.

Som det står på sidan jag länkade till:

Citat:

* Delar vi ett Premium-konto eller får alla var sitt?
- Varje familjemedlem får var sitt unikt Premium-konto. Om någon redan har Spotify så behåller hen all sin sparade musik, alla spellistor och rekommendationer.

* Får vi det vanliga Premium eller en enklare version?
- Du får det vanliga Premium och alla de härliga fördelarna med Premium. Lyssna på din musik direkt, utan reklam och offline.

* Hur fungerar faktureringen? Delar vi på kostnaden?
- Du får en enda faktura varje månad som gäller för hela familjen. Du betalar alltid endast 149,00 kr för dig och upp till fem personer.

Du betalar alltid endast 149,00 kr för dig och upp till fem personer.

De kan omöjligen göra bedömningen vad du definierar som en familjemedlem. Vet inte vilka villkor du refererar till då jag kan läsa detta i villkoren:

Citat:

Detta erbjudande (”Family Plan specialerbjudande”), som erbjuds av Spotify (enligt definition i Spotify Användningsvillkor), ger den förste kontoinnehavare och upp till fem (5) underordnade konton ("underkonton") rätt att få tillgång till tjänsten Spotify Premium (enligt definition i Spotify Användningsvillkor) från tidpunkten då du aktiverar ett konto genom att lämna dina betalningsuppgifter och betala angivet pris.

Dvs, inget om att personerna faktiskt ska vara släkt med den som betalar eller liknande.

1
Bevaka tråden