Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Pencil 2 kan komma med Touch ID och ficklampa

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple har registrerat ett patent som visar att nästa Apple Pencil kan komma med nya funktioner. Några av dessa är stöd för Touch ID och inbyggd ficklampa.

Läs hela artikeln här

Ficklampa (LED) har jag på dammsugaren. Det räcker gott.
Saknar det inte - och förstår inte vitsen på Apple Pencil.
Räcker att skärmen lyser.Touch ID ......... ?

Ursprungligen av Redaktionen:

Några av dessa är stöd för Touch ID[...].

Läs hela artikeln här

Jag fattar inte riktigt hur Touch ID ska fungera på pennan? Någon som vill förklara?

Vore fränt om pennan hade en liten nål som man fick sticka i fingret och så känner pennan av om blodet tillhör ägaren av pennan. Apple kan få kalla det hela för Blood ID xD (ren och skär ironi)

Ursprungligen av Fredde/pandemonium:

Jag fattar inte riktigt hur Touch ID ska fungera på pennan? Någon som vill förklara?

Skulle kunna tänka mig att det skulle vara användbart för att låsa pennan för obehöriga.
Stöldbegärligheten måste ju minska om de klåfingriga vet att touch-id skulle skydda den.

Även om man inte får pennan tillbaka vid eventuell stöld, så skulle det ju i sådana fall åtminstone kännas bra att veta att det kan bli ordentligt krångligt om de nu ens alls skulle kunna använda den. Då skulle det ju motivera att t.o.m köpa en ännu dyrare penna.
Ser fram emot utvecklingen av pennan och iPadPro. Nästa eller nästnästa så har de nog mognat till sig för mig.

Citat:

För tillfället är detta endast ett patent, vilket inte är någon garanti för att vi faktiskt kommer få se dessa funktioner

Jag skulle stryka orden "För tillfället är...", "endast" och "faktiskt"

Detta är ett patent, vilket inte är någon indikation på att vi kommer att få se dessa funktioner.

1
Bevaka tråden