Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WiFi login pop-up

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-04-29 16:51

Vissa gratis wifi nätverk (tänker främst på SJs just nu) har ett irriterande pop-up fönster som man måste ha öppet tills man är inloggad. Den ligger högst upp, kan inte minimeras eller läggas längst bak. Det enda man kan göra är att dra den åt sidan, fast det känns inte som en lösning. Det blir särskilt irriterande när uppkopplingen misslyckas och man får senare ännu ett pop-up som lägger sig över sitt arbete. Finns det någonstans man kan ändra detta beteende?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2016-04-29 17:23

Jag tror inte att det är nätverket som slänger upp popup-fönstret utan det är din dator. Det verkar finnas någon standard för hur man ska logga in på dessa publika nätverk och verifiera sig. När det är klart ändras en text-knapp från Abort till Done. Den kan du nog inte bli av med, tror jag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-06-13 08:02
Ursprungligen av frazze:

Jag tror inte att det är nätverket som slänger upp popup-fönstret utan det är din dator. Det verkar finnas någon standard för hur man ska logga in på dessa publika nätverk och verifiera sig. När det är klart ändras en text-knapp från Abort till Done. Den kan du nog inte bli av med, tror jag.

Jo, det är klart att det inte är nätverket utan OS:et som spyr ut fönstret men varför är vissa så envisa om att inte minimeras. Tittar man i alla "captive" plists finns det inget som jag kan se som tvinga fram detta beteende. Och det är riktigt störande, särskilt på SJs väldigt långsamma nätverk. Jag fattar inte hur det kan ta 3 minuter för att logga in, om man har tur.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2016-06-13 11:09
Ursprungligen av Andrew:

Jag fattar inte hur det kan ta 3 minuter för att logga in, om man har tur.

Det beror på (helt korrekt) att logiken inte kan ändra på knappen från abort till done förrän den har förhandlat klart allt med server-sidan. Och när det är SJ:s lite rådiga miljö så kommer det att ta lite tid - ibland upp till flera minuter.

1
Bevaka tråden