Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synka spellistor Apple Music Mac/<->iPhone? Hur?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2016-04-29 16:08

Jag kör ensam inlogg Apple Music på mac & iPhone. På datorn har jag mer tid att lägga upp spellistor vartefter bra låtar dyker upp.
När jag sedan t.ex. kör bil med iPhone eller jobbar på lappen så vill jag höra de spellistor jag lagt upp?
Hur för man det att funka? (surfat en del på frågan)

Man är van att t.ex. bokmärken i webbläsare och andra molngrejjer synkar, men inte spellistorna?
Vad har jag missat ställa in?? ...eller måste man sitta manuellt och kopiera över spellistan till iphone varje gång man lagt till en låt??

mvh/Jodde

Inloggad med samma konto i iTunes som på iPhone? Kan ta ett tag för synken kan jag komma ihåg..

  • Medlem
  • 2016-04-29 16:39

Ja, jag har bara ett Apple-ID, och betalar en gång / mån för AM.
Kollar jag fel på iPhone? I AM går jag till "min musik" ( i nederkant), sedan "spellistor" (överst), sedan (längre ned, drop down) kan man välja mellan "Alla spellistor", "Apple Music spellistor", "Mina spellistor". Men mina listor från dator syns inte där.
Dator OS 10.10.5, iPhone senaste ios9.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-04-29 18:21

Har du slagit på iCloud musikbibliotek på båda enheterna?
https://support.apple.com/en-us/HT204926

  • Medlem
  • 2016-04-30 11:50
Ursprungligen av IngoX:

Har du slagit på iCloud musikbibliotek på båda enheterna?
https://support.apple.com/en-us/HT204926

Ok, svar nej. Gissar att detta är "problemet".
Jag läste att om man slår på detta så får all min KÖPTA (från iTunes, utan kopieringsspärr) musik kopieringsspärr, (som jag inte bett om..). Därför har jag inte slagit på iCloud. Är detta felinfo?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-05-02 10:07
Ursprungligen av Jodde:

Ok, svar nej. Gissar att detta är "problemet".
Jag läste att om man slår på detta så får all min KÖPTA (från iTunes, utan kopieringsspärr) musik kopieringsspärr, (som jag inte bett om..). Därför har jag inte slagit på iCloud. Är detta felinfo?

Ja, det är en missuppfattning. Dina originalfiler ändras inte. Men på andra enheter kan du bara spela låtar från ditt iCloud musikbibliotek så länge du prenumererar på Apple Music.

https://support.apple.com/sv-se/HT204962

  • Medlem
  • 2016-05-02 12:50
Ursprungligen av IngoX:

Ja, det är en missuppfattning. Dina originalfiler ändras inte. Men på andra enheter kan du bara spela låtar från ditt iCloud musikbibliotek så länge du prenumererar på Apple Music.

https://support.apple.com/sv-se/HT204962

TACK! ja, nu fungerar det. iCloud inte påslaget p.g.a. felaktiga uppgiften om ändrade originalfiler.
(Sedan fattar jag inte vitsen på supportsidan om att HAR jag samma musik själv (säg låten "yesterday") som finns på Apple Musik, då kan den spelas på andra enheter oxo. Men om jag loggar in på AM på andra enheter så finns väl "yesterday" där från AM ändå?
Jaja jag fattar inte, men ni behöver inte förklara, jag är glad spellistorna synkar nu!)

Tack igen!

  • Avstängd
  • 2016-05-02 22:37
Ursprungligen av Jodde:

TACK! ja, nu fungerar det. iCloud inte påslaget p.g.a. felaktiga uppgiften om ändrade originalfiler.
(Sedan fattar jag inte vitsen på supportsidan om att HAR jag samma musik själv (säg låten "yesterday") som finns på Apple Musik, då kan den spelas på andra enheter oxo. Men om jag loggar in på AM på andra enheter så finns väl "yesterday" där från AM ändå?
Jaja jag fattar inte, men ni behöver inte förklara, jag är glad spellistorna synkar nu!)

Tack igen!

Om du hittar album/låtar som du vill lägga till i ditt bibliotek så kommer dom hamna i sektionen "Min Musik"
Är inte iCloud Musikbibliotek påslaget på alla enheter så kommer du bara se den tillagda musiken på just den enheten som du gjorde valet att lägga till.

1
Bevaka tråden