Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta bort 2500 blockerade kontakter

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-04-26 23:06

Satt och lekte med TrueCaller på telefonen och importerade in SPAM-kontakten som innehåller 2500 blockade telefonnummer. La till SPAM-kontakten i listan över Blockerade kontakter i inställningar i tron om att jag enkelt skulle kunna ta bort samtliga i ett svep. Vad telefonen istället gjorde var att importera alla telefonnummer under kontakten som ett eget entry. Nu sitter jag med en telefon som i princip hänger sig så fort någon ringer och jag orkar inte ta bort 2500 kontaktar on-by-one.

Ovan manöver har också synkroniserats över till datorn och övriga enheter varför jag undrar om det möjligtvis går att luska fram någon plist fil etc. på datorn som man kan rensa och på såvis rensa hela listan? Har även lagt ett case mot Apple i frågan.

Någon som har råkat ut för detsamma?

  • Medlem
  • 2016-04-26 23:42
Ursprungligen av Shahbaz:

Satt och lekte med TrueCaller på telefonen och importerade in SPAM-kontakten som innehåller 2500 blockade telefonnummer. La till SPAM-kontakten i listan över Blockerade kontakter i inställningar i tron om att jag enkelt skulle kunna ta bort samtliga i ett svep. Vad telefonen istället gjorde var att importera alla telefonnummer under kontakten som ett eget entry. Nu sitter jag med en telefon som i princip hänger sig så fort någon ringer och jag orkar inte ta bort 2500 kontaktar on-by-one.

Ovan manöver har också synkroniserats över till datorn och övriga enheter varför jag undrar om det möjligtvis går att luska fram någon plist fil etc. på datorn som man kan rensa och på såvis rensa hela listan? Har även lagt ett case mot Apple i frågan.

Någon som har råkat ut för detsamma?

Om du gjorde det nyss så kanske du kan återställa telefonen till en iCloudkopia som du gjorde innan du importerdae alla nummer.

Om du surfar in på https://www.icloud.com/#contacts kanske det funkar bättre att rensa. Markera första, skiftklicka sista, och tryck på radera-knappen på tangentbordet.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-04-27 08:39

Radera genom en dator, antingen cia iCloud/contacts eller i Kontakter.app.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2016-04-27 10:09
Ursprungligen av Shahbaz:

Satt och lekte med TrueCaller på telefonen och importerade in SPAM-kontakten som innehåller 2500 blockade telefonnummer. La till SPAM-kontakten i listan över Blockerade kontakter i inställningar i tron om att jag enkelt skulle kunna ta bort samtliga i ett svep. Vad telefonen istället gjorde var att importera alla telefonnummer under kontakten som ett eget entry. Nu sitter jag med en telefon som i princip hänger sig så fort någon ringer och jag orkar inte ta bort 2500 kontaktar on-by-one.

Ovan manöver har också synkroniserats över till datorn och övriga enheter varför jag undrar om det möjligtvis går att luska fram någon plist fil etc. på datorn som man kan rensa och på såvis rensa hela listan? Har även lagt ett case mot Apple i frågan.

Någon som har råkat ut för detsamma?

Ja, för en tid sedan. Och det var därför som jag tog bort TrueCaller från min mobil. Din räddning heter Kontakter i OSX eller iCloud.com.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-04-28 12:56

Ett alternativt sätt är att återskapa kontakter via iCloud.com.
http://9to5mac.com/2015/08/14/new-icloud-com-...

-Eller återskapar den funktionen bara raderade kontakter?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-04-28 15:45

Hej,

Provade era förslag men inget hjälpte. Verkar som om Blockerade kontakter är en egen lista. Så om jag lägger in Calles kontakt under blockerade och sedan tar bort Calle så ligger den kvar i listan över blockerade.

Jag löste det hela genom ett automatorscript som fick simulera single-click borttag via Mac OS.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-04-28 15:48
Ursprungligen av reboot81:

Ett alternativt sätt är att återskapa kontakter via iCloud.com.
http://9to5mac.com/2015/08/14/new-icloud-com-...

-Eller återskapar den funktionen bara raderade kontakter?

Den återskapar Kontakter. Blockerade Kontakter är en helt annan lista. Fick det bekräftat av iCloud-supporten också.

TrueCaller var en mycket användbar app tidigare med bildsynk från Facebook, Twitter och LinkedIn. Samtidigt som den drog ner adress till telefonboken. Nu klarar den på sin höjd att blockera ett samtal från ComHem...

1
Bevaka tråden