Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dropbox demonstrerar funktionen Infinite

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Du som använder Dropbox och kämpar med begränsat lagringsutrymme på datorn kommer säkerligen gilla företagets senaste satsning Infinite.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2016-04-26 18:29

Hade behövt detta i iCloud Drive

Ursprungligen av macki81:

Hade behövt detta i iCloud Drive

Det finns väl, förutom att man inte kan välja vilka filer som inte ska sparas på datorn. Utan apple väljer det åt en.

Kan tillägga att jag bara saknar en sak hos dropbox i med detta. Att man ha ett alternativ mellan free och 1TB abbonemang. Jag vill inte lägga 100kr månaden när jag behöver 50 eller 100gb.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2016-04-27 09:42
Ursprungligen av skrotnisse92:

Det finns väl, förutom att man inte kan välja vilka filer som inte ska sparas på datorn. Utan apple väljer det åt en.

Kan tillägga att jag bara saknar en sak hos dropbox i med detta. Att man ha ett alternativ mellan free och 1TB abbonemang. Jag vill inte lägga 100kr månaden när jag behöver 50 eller 100gb.

Precis det jag menar med iCloud - att man inte kan välja vilka filer som inte ska sparas på datorn.
För övrigt har Google Drive en liknande funktion som Dropbox Infinite redan i dag.

Detta har ju alltid gällt DropBox och iOS (DropBox har aldrig synkats ner till iOS-enheter...åtminstone inte filer av tyngd...dessa har man alltid kunna vlja att ta ner "på riktigt" till iOS-enheten...det är alltså bara "genvägar" som ligger i iOS-enheten)...och jag fattar inte varför det är en höjdare för Mac/PC...då nästan all har typ 5-50GB-konto hos DropBox och en dator idag har ju terrabytes. Vad är det jag inte förstår? Har inte DropBox lurat till sig en massa medialt ståhej för ingenting?

Det finns bättre lösningar än Dropbox

Jag har använt Dropbox länge, men jag vill kunna göra backup från min Nas, vilket DB inte tillåter. Jag hittade programmet "iDrive" som tillåter detta. Detta plus att jag kan göra backup från min iPad och iPhone till samma plats. Jag får mao all lagring samlad, som jag kommer åt från samtliga enheter. Utrymmet är obegränsat och kostnaden ca 400 kr om året.

Ursprungligen av Pretender:

Jag har använt Dropbox länge, men jag vill kunna göra backup från min Nas, vilket DB inte tillåter. Jag hittade programmet "iDrive" som tillåter detta. Detta plus att jag kan göra backup från min iPad och iPhone till samma plats. Jag får mao all lagring samlad, som jag kommer åt från samtliga enheter. Utrymmet är obegränsat och kostnaden ca 400 kr om året.

1TB är väl utrymmet på?

Fel av mig

Ursprungligen av keptang:

1TB är väl utrymmet på?

Fel av mig, självklart skall det vara 1 TB. Obegränsat kostar förstås mer.

1
Bevaka tråden