Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ändra i Apple-id och @icloud.com

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Idag är mitt Apple-id knutet till min @hotmail.com
Jag vill nu byta mail-tjänst och organisera upp min mail, mitt konto och mitt surfande på nätet.
Om jag går in i inställningar för mitt Apple-id så finns både min @hotmail och min @icloud, men jag kan inte ändra det primära epost-kontot från @hotmail till @icloud.
Detta dyker upp som svar när jag försöker:"Ditt Apple-id får inte sluta med icloud.com" ??

Jag kan inte heller ta bort någon av dessa epost-konton i mitt Apple-id
1:
Helst vill jag ha @icloud som primär epost, använda i programmet Mail och dela med vänner och familj. Ha det knutet till mina viktigare konton på datorn och nätet. @hotmail får bli en inaktiv slask där jag kollar om något viktigt hamnat av misstag.
2:
Därutöver skulle jag vilja ha typ @gmail till köpsajter, paneler och dylikt.
3:
Och till råga oppa allt letar jag även efter en mail-tjänst att använda för mer anonymt bruk, typ dom där förbaskade dejtingsajterna och annat. Denna skall inte kopplas till programmet Mail eller så.
(provade gmail + Facebook för nätdejting, utan koppling till mitt namn, min ort eller mina kontakter öht, men fejjan kopplade ändå ihop mig med massor av personer jag känner. Ingen aning om hur dom gjorde det, ej önskvärt)

Kan någon ge svar framförallt på det första problemet vore jag riktigt glad, och gärna lite förslag på det andra, eller en länk till nån bra guide!

Tack / Jack

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-04-25 01:09
Ursprungligen av JacksomvillmosaminMAC:

Idag är mitt Apple-id knutet till min @hotmail.com
Jag vill nu byta mail-tjänst och organisera upp min mail, mitt konto och mitt surfande på nätet.
Om jag går in i inställningar för mitt Apple-id så finns både min @hotmail och min @icloud, men jag kan inte ändra det primära epost-kontot från @hotmail till @icloud.
Detta dyker upp som svar när jag försöker:"Ditt Apple-id får inte sluta med icloud.com" ??

Jag kan inte heller ta bort någon av dessa epost-konton i mitt Apple-id
1:
Helst vill jag ha @icloud som primär epost, använda i programmet Mail och dela med vänner och familj. Ha det knutet till mina viktigare konton på datorn och nätet. @hotmail får bli en inaktiv slask där jag kollar om något viktigt hamnat av misstag.
2:
Därutöver skulle jag vilja ha typ @gmail till köpsajter, paneler och dylikt.
3:
Och till råga oppa allt letar jag även efter en mail-tjänst att använda för mer anonymt bruk, typ dom där förbaskade dejtingsajterna och annat. Denna skall inte kopplas till programmet Mail eller så.
(provade gmail + Facebook för nätdejting, utan koppling till mitt namn, min ort eller mina kontakter öht, men fejjan kopplade ändå ihop mig med massor av personer jag känner. Ingen aning om hur dom gjorde det, ej önskvärt)

Kan någon ge svar framförallt på det första problemet vore jag riktigt glad, och gärna lite förslag på det andra, eller en länk till nån bra guide!

Tack / Jack

Du kan inte byta till @icloud.com eftersom det redan har en @icloud.com adress?

3. https://www.openmailbox.org/

Nope

Längst upp på sidan för att redigera sitt Apple-id finns 1 epost-adress, den är på min Apple-id en @hotmail.com
Längre ner finns samma adress + en @icloud.com under rubriken "Tillgänglig på"

Jag vill slopa min @hotmail helt och hållet, så att min Apple-id inte är kopplad till den alls, och sedan använda min @icloud som primär koppling till min Apple-id. Går det att genomföra?

Som det är nu kan jag inte ta bort någonting under rubriken "Tillgänglig på" och inte heller redigera min epost längst upp på sidan till min @icloud.com

Ursprungligen av JacksomvillmosaminMAC:

Nope

Längst upp på sidan för att redigera sitt Apple-id finns 1 epost-adress, den är på min Apple-id en @hotmail.com
Längre ner finns samma adress + en @icloud.com under rubriken "Tillgänglig på"

Jag vill slopa min @hotmail helt och hållet, så att min Apple-id inte är kopplad till den alls, och sedan använda min @icloud som primär koppling till min Apple-id. Går det att genomföra?

Som det är nu kan jag inte ta bort någonting under rubriken "Tillgänglig på" och inte heller redigera min epost längst upp på sidan till min @icloud.com

Ring Apple. Tror den möjligheten försvann när de ändrade utseendet på sidan.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2016-04-25 09:58

Sist jag fipplade med det gick det inte.
Men det spelar inte så stor roll vilken adress som är primär, du kan använda @icloud.com för att logga in osv med.

  • Avstängd
  • 2016-04-25 21:25

Det går inte att ändra Apple-ID:et så att det slutar på icloud.com.
Utan det går bara att ändra till andra mailadresser typ gmail.com,outlook.com

1
Bevaka tråden