Skärm skadad efter reparation

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Hade nyligen fått problem med min MacBook pro 13 retina där tangentbordet inte fungerade riktigt som det skulle, fick tangentbordet utbytt. (Gick på garantin).Min far hämtade ut datorn då jag bor på en annan ort. Kommer hem efter ca 2veckor för att hämta datorn och märker då att de är två stora repor på skärmen ca 6cm långa och ganska grova, känns som de under reparationen har tappat en skruvmejsel eller något liknande.
Då är min fråga, vad ska jag göra? Ska jag ringa dit där jag lämnande in den eller till Apple? Har någon annan varit med om något liknande?

Tacksam för svar!

Ursprungligen av Ramji10:

...Ska jag ringa dit där jag lämnande in den eller till Apple?...

Självklart börjar du där du lämnade in den.

Ge dem en chans att förklara sig, och att rätta sitt misstag, innan du går vidare någon annanstans.

Senast redigerat 2016-04-23 00:45
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Självklart börjar du där du lämnade in den.

Ge dem en chans att förklara sig, och att rätta sitt misstag, innan du går vidare någon annanstans.

Japp, får ringa dit på måndag

Ursprungligen av Ramji10:

Hej!
Hade nyligen fått problem med min MacBook pro 13 retina där tangentbordet inte fungerade riktigt som det skulle, fick tangentbordet utbytt. (Gick på garantin).Min far hämtade ut datorn då jag bor på en annan ort. Kommer hem efter ca 2veckor för att hämta datorn och märker då att de är två stora repor på skärmen ca 6cm långa och ganska grova, känns som de under reparationen har tappat en skruvmejsel eller något liknande.
Då är min fråga, vad ska jag göra? Ska jag ringa dit där jag lämnande in den eller till Apple? Har någon annan varit med om något liknande?

Tacksam för svar!

Var det en Apple-auktoriserad verkstad? Om så var fallet bör du få ett uppföljningmail där du ombes betygsätta den service du fick.

Ursprungligen av pushloop:

Var det en Apple-auktoriserad verkstad? Om så var fallet bör du få ett uppföljningmail där du ombes betygsätta den service du fick.

Japp det var en Apple-auktoriserad verkstad, fick ett uppföljningsmall där jag fyllde i att allt var bra. Då det var min far som hämtade upp datorn och sa att allt såg normalt ut.
Det är nu när jag har kommit hem för att hämta datorn och startade upp den som man ser repan när skärmen blir ljus. Den syns inte när skärmen är svart.
(Min far startade ej datorn då han inte har använt en mac innan)

  • Medlem
  • International user
  • 2016-04-23 15:34
Ursprungligen av Ramji10:

Japp det var en Apple-auktoriserad verkstad, fick ett uppföljningsmall där jag fyllde i att allt var bra. Då det var min far som hämtade upp datorn och sa att allt såg normalt ut.
Det är nu när jag har kommit hem för att hämta datorn och startade upp den som man ser repan när skärmen blir ljus. Den syns inte när skärmen är svart.
(Min far startade ej datorn då han inte har använt en mac innan)

Och du fyllde i att allt var bra när det nu inte var det.
Hur tänker man då?
INNAN du faktiskt sett eller fått datorn. Har du riktig otur så kan det ju bli problem.
Inte så smart kanske. Vänta hellre ett par dar innan du ger feedback så du faktiskt vet.
Men hoppas att verkstan är justa och hjälper dig

Ursprungligen av Ramji10:

Japp det var en Apple-auktoriserad verkstad, fick ett uppföljningsmall där jag fyllde i att allt var bra. Då det var min far som hämtade upp datorn och sa att allt såg normalt ut.
Det är nu när jag har kommit hem för att hämta datorn och startade upp den som man ser repan när skärmen blir ljus. Den syns inte när skärmen är svart.
(Min far startade ej datorn då han inte har använt en mac innan)

Ok. I så fall skulle jag kontakta verkstaden i första hand, och om de trilskas skulle jag rekommendera att ringa Apple Support.

1
Bevaka tråden