Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Logmein - gammalt skräp

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Av en slump så såg jag att datorn letade efter LogMeIn, en applikation jag avinstallerade för länge sedan:

Citat:

Apr 21 18:53:08 XXXXXX-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.logmein.logmeinserver[46728]): Service could not initialize: Unable to set current working directory. error = 2: No such file or directory, path = /Library/Application Support/LogMeIn/bin: 15F18c: xpcproxy + 12068 [1343][978687EC-793D-3F0C-949C-BA709701CDEB]: 0x2

Lyckas inte hitta några filer som har lämnats kvar. Idéer?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-04-21 19:23
Ursprungligen av reboot81:

Förstår inte riktigt hur jag gör. Hittade även något skräp från TeamViewer.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-04-22 06:15

Prova att installera Logmein, för att sedan använda deras avinstallerare. uninstall LogMeIn

Av loggposten att döma ser det ut som om datorn försöker starta Logmein, men att det fattas filer. Ser du många sådanahära poster i loggen eller bara en (per uppstart)? Är det bara än, så kan du likagärna låta den vara. Allt som händer är ett kommando som försöker starta Logmein, den hittar inte filen, en rad i loggen skrivs och så händer inte så mycket mer. Händer det ofta, ja då kan det vara värt att ta bort startkommandot via LaunchControl som jag länkade till ovan.

Teamviewer tar du bort på liknande sätt https://www.teamviewer.com/sv/help/458-how-do-i-uninstall-teamviewer-under-mac-os-x.

1
Bevaka tråden