Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airplay 9.3.1

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en 6S Plus och har inte använt airplay på ett tag, men nu med 9.3.1 så måste jag köra på blåtand för att själva airplay ikonen skall dyka upp och även då så tar det en evighet "känns så, men några sekunder kan vara avgörande på en bra beat" innan man kan streama.

Har sökt runt lite överallt på internätet men inte lyckats hitta varken hjälp eller andra med samma problem. Vad är det jag missar, och vad behöver jag göra?

/ Jojjeman

Vad försöker du streama till?

Testat att starta om båda enheterna? Samma problem mot en annan enhet?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-04-13 08:33

Så länge du inte strömmar över BT så drar den nästan ingenting. Låt den vara på.

Glömde skriva vad ja skulle skicka till..
Antingen en atv3 eller 4a. Allt har fått en reboot ja, och allt i hemmet är på samma nätverk.

Och låta vara BT på absolut, men jag ska inte behöva ha den på för att kunna skicka signalen via airplay i sådana fall fallerar hela airplay konceptet..

Ursprungligen av Jojjemannens:

Glömde skriva vad ja skulle skicka till..
Antingen en atv3 eller 4a. Allt har fått en reboot ja, och allt i hemmet är på samma nätverk.

Och låta vara BT på absolut, men jag ska inte behöva ha den på för att kunna skicka signalen via airplay i sådana fall fallerar hela airplay konceptet..

Testa att återställa din router och säkerställ att du har bra kvalité på ditt wifi. Har du ändå problem så skulle det vara bra att veta om en annan iPhone också har samma problem. Om inte, då skulle du kunna testa att återställa din iPhone.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Testa att återställa din router och säkerställ att du har bra kvalité på ditt wifi. Har du ändå problem så skulle det vara bra att veta om en annan iPhone också har samma problem. Om inte, då skulle du kunna testa att återställa din iPhone.

Det lustiga är att det börja med 9.3.1. Ska testa med en annan enhet om de funkar. Annars är allt tiptopp va de gäller signal mm på mitt nätverk.

Återkommer med resultat.

Testade en annan ijpöne o den funka som den skulle, så gjorde en återställning av min egen o nu funkar det som vanligt.
Tack för tipsen!

1
Bevaka tråden